Search

Merkmarketeer

Onderwijs is belangrijk, het doet er toe. Uitgeverij Malmberg is de drijvende kracht achter inspirerende methodes voor het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en MBO, die leraar en leerling helpen in de ontwikkeling van talenten, kennis en vaardigheden. Onze medewerkers leveren een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van het onderwijs. Voor het Customer Successteam van de businessunit Voortgezet onderwijs (12+) zoeken wij een enthousiaste

Merkmarketeer

(32 u/w)

Je werk:

De merkmarketeer is onderdeel van afdeling Customer Success binnen de business unit 12+ (VO & MBO). Deze afdeling houdt zich bezig met:

  1. het in beeld brengen van de klantbehoeften en koopkrachtige vraag ten behoeve van winnende waardeproposities.
  2. het verhogen van de loyaliteit van gebruikers en het stimuleren van het (digitale) gebruik
  3. het verhogen van de marktdruk, zorgen voor een heldere merkpositionering en het creƫren van thought leadership.


Dit moet leiden tot tevreden klanten, krachtige proposities en uiteraard het behalen van onze omzet en winstdoelstellingen. De merkmarketeer speelt een daarbij een cruciale rol. Altijd met de klant in het vizier: denk aan de customer journeys die een klant doorloopt, trends- en ontwikkelingen in de markt en klantinzichten verkregen door marktonderzoek en klantnabij ontwikkelen. De merkmarketeer vertaalt deze klantinzichten naar een heldere merkpositionering en beleving. Ook zijn klantinzichten belangrijk bij het verhogen van de marktdruk en een effectieve werving van klanten. Daarnaast is de merkmarketeer bezig met het verhogen van de loyaliteit van bestaande klanten. Denk daarbij aan het uitbreiden van het servicepakket, maar ook verbeteringen aan de packaging en pricing. De merkmarketeer werkt altijd nauw samen met de onder andere de portfolio managers, centrale marketing afdeling, product developers en sales.


De merkmarketeer:

  • Is verantwoordelijk voor de positionering van merken
  • Is mede omzetverantwoordelijk voor het merk
  • Stelt in samenwerking met de portfoliomanager de begroting voor de eigen merken op
  • Werkt samen met centrale marketing aan het bepalen van de optimale middelenmix
  • Draagt zorg voor succesvolle introducties (werving) en/of activiteiten die bijdragen bij het behoud van klanten
  • Draagt bij aan het klantnabij ontwikkelen (valideren) van leeroplossingen/concepten in samenwerking met product development
  • Werkt insight- en datagedreven werken
  • Ontwikkelt krachtige boodschappen richting de markt
  • Draagt de verantwoordelijkheid voor een aantal merk-overstijgende activiteiten/projecten

Je profiel

  • Klantgericht en insight-gedreven handelen
  • HBO werk- en denkniveau
  • Meerjarige, succesvolle ervaring in een vergelijkbare functie
  • Sociale en communicatieve vaardigheden
  • Onafhankelijk in oordeelsvorming
  • Resultaatgerichtheid
  • Ondernemend handelen
  • Samenwerken / teamplayer
  • Creativiteit

    Je reactie

    Voor meer informatie over deze functie kun je bellen naar Wibe van der Pol (06-20646066). Je schriftelijke sollicitatie met cv kun je tot 29 oktober mailen naar vacatures@malmberg.nl t.a.v. Marijn Voets, HR-adviseur.


    26 september 2019