Search

Merkmarketeer Basisonderwijs



Onderwijs is belangrijk, het doet er toe. Uitgeverij Malmberg is de drijvende kracht achter inspirerende methodes voor het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en MBO, die leraar en leerling helpen in de ontwikkeling van talenten, kennis en vaardigheden. Onze medewerkers leveren een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van het onderwijs. Om snel in te kunnen spelen op nieuwe wensen van leraren en eerlingen gebruiken we de nieuwste tooling en werken we samen in multidisciplinaire agile teams. Malmberg is onderdeel van Sanoma Learning, actief in twaalf Europese landen.

 

Voor de business unit Basisonderwijs zijn we op zoek naar een enthousiaste en ervaren:

 

Merkmarketeer (32-36 uur)

 

Binnen Malmberg is het Customer Success team verantwoordelijk voor het ophalen van klantinzichten en het vertalen van die inzichten naar portfoliobeleid, klantbegeleiding en marketingcommunicatie. Dit alles met als doel de klant te ondersteunen en optimaal succes te laten ervaren bij onze leeroplossingen. Het team bestaat uit drie portfoliomanagers en met jou erbij vijf merkmarketeers.

 

Je werkzaamheden

Als merkmarketeer krijg je een aantal merken toegewezen waarvoor je o.a. onderzoek opzet en uitvoert. Opgedane inzichten deel je met je ontwikkel/portfolioteam. Daarnaast ben je als merkmarketeer verantwoordelijk voor de marktbewerking en klantbegeleiding voor deze merken. Je bent in de organisatie een spin in het web en werkt nauw samen met o.a. marketing, sales, product development en portfoliomanagement.

 

De merkmarketeer:

  • is verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van onderzoek ten behoeve van het ophalen van klantinzichten;
  • maakt marketingcommunicatieplannen voor de merken en zorgt voor succesvolle marktintroducties;
  • draagt zorg voor relevante markt- en concurrentie-informatie voor alle fasen in het uitgeefproces;
  • voert de regie over productinformatie ten behoeve van externe en interne communicatie;
  • is verantwoordelijk voor de pricing;
  • bewaakt de positionering van de merken;
  • heeft een adviesrol tijdens het ontwikkelen van pm-concepten;
  • draagt de verantwoordelijkheid voor een aantal merk-overstijgende activiteiten/projecten.

 

Je profiel:

  • Klantgericht en insight-gedreven handelen
  • HBO werk- en denkniveau en minimaal 5 jaar relevante werkervaring
  • Meerjarige, succesvolle ervaring in een vergelijkbare functie
  • Bedreven in het opzetten en uitvoeren van onderzoek en het ophalen van klantinzichten
  • Goed in projectmatig werken en schakelt makkelijk tussen veel diverse projecten
  • Ervaring met het succesvol inzetten van contentmarketing
  • Onafhankelijk in oordeelsvorming
  • Overtuigend; je krijgt zaken voor elkaar
  • Resultaatgericht en pro-actief
  • Hands-on mentaliteit
  • Kennis van het basisonderwijs is een prĂ©.

Je reactie

Herken jij je in bovenstaande? Schakel jij makkelijk tussen strategie en uitvoering? Weet jij te enthousiasmeren en beweeg jij je gemakkelijk door de organisatie? Stuur ons dan voor 21 mei je reactie! Je sollicitatie met cv kun je mailen naar vacatures@malmberg.nl, t.a.v. Marijn Voets, HR Business Partner.

De vacature wordt gelijkertijd intern en extern uitgezet. Interne kandidaten genieten voorrang in de procedure.