Merkmarketeer 12+

Onderwijs is belangrijk, het doet er toe. Uitgeverij Malmberg is de drijvende kracht achter inspirerende methodes voor het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en mbo, die leraar en leerling helpen in de ontwikkeling van talenten, kennis en vaardigheden. Onze medewerkers leveren een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van het onderwijs. Binnen Malmberg is het Customer Success team verantwoordelijk voor het ophalen van klantinzichten en het vertalen van die inzichten naar portfoliobeleid incl. klantbegeleiding en marketingcommunicatie. Dit alles met als doel de klant te ondersteunen en optimaal succes te laten ervaren bij onze leeroplossingen. Voor de Business unit 12+ zoeken we een onderwijsprofessional met feeling die past in een toekomstgerichte, inspirerende en open werkomgeving. Als aanvulling op het Customer Succes team binnen de Business Unit 12+ zoeken wij een:

Merkmarketeer voortgezet onderwijs (32-36 uur in de week)

Wat ga je doen als Merkmarketeer?
Als Merkmarketeer ben je verantwoordelijk voor het realiseren van de marketingdoelstellingen uit het portfolioplan voortgezet onderwijs. Jouw rol bestaat voor 50% uit strategisch en tactische verantwoordelijkheden, zoals het formuleren en introduceren van nieuwe producten. 50% bestaat uit operationele werkzaamheden rondom (markt)onderzoek, interne afstemming en troubleshooting. Je initieert onderzoek, haalt klantinzichten én klantbehoeftes op en deelt die in de organisatie. Daarnaast ben je als Merkmarketeer verantwoordelijk voor bewaken van de merkpositionering, het tot stand komen van de catalogus, marktbewerking en klantbegeleiding voor de merken binnen het portfolio voortgezet onderwijs. Binnen dit portfolio vallen de methodes All Right, Talent, Na klar, Biologie voor jou, Nova en Memo.

Je werkt hiervoor nauw samen met o.a. de andere marketing expertises, sales, product development en portfoliomanagement.

De Merkmarketeer die wij zoeken:

  • is verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van onderzoek ten behoeve van het ophalen van klantinzichten, waarbij je kan denken aan panelgesprekken, interviews, schoolbezoeken en enquêtes;

  • maakt marketingcommunicatieplannen voor de merken binnen het portfolio Lezen en zorgt voor succesvolle marktintroducties;

  • draagt zorg voor relevante markt- en concurrentie-informatie, enerzijds vanuit deskresearch en anderzijds vanuit onze contacten met de klant;

  • voert de regie over productinformatie ten behoeve van externe en interne communicatie;

  • is verantwoordelijk voor de pricing en het opstellen van de catalogus/begrotingen;

  • bewaakt de positionering van de merken.

Naast bovenstaande taken en verantwoordelijkheden ben je onderdeel van een matrix organisatie, waarin eigen ideeën altijd gewaardeerd worden en we zo goed mogelijk gebruik willen maken van ieders talent. Hierdoor zal je waar nodig en/of gewenst ook meewerken binnen diverse projecten, ook als deze binnen andere marketing expertises vallen.

Wat zien wij graag terug in onze nieuwe collega?

  • Je hebt hbo werk- en denkniveau;

  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring met positioneringstrajecten, het ophalen van marktinformatie (inclusief het interpreteren van deze data) en het opstellen van introductie- en marktbewerkingsplannen;

  • Werkervaring met het positioneren van een service of dienstverlening is een pré;
  • Goede timemanagement skills, te herkennen aan jouw doelgerichtheid en planmatige manier van werken, waardoor je afspraken en doelen helder formuleert en opvolgt;
  • Een onderzoekende natuur, waarmee je vanuit een objectieve rol bewust kiest voor een passende benadering en frequentie van onderzoek, om zo achter het gewenste inzicht te komen;
  • Bestaande kennis van het voortgezet onderwijs is een pré;
  • Je bent minimaal 32 uur per week beschikbaar.

Wat bieden wij jou in de rol van Merkmarketeer?
Als we met veel enthousiasme een samenwerking aangaan, bieden we jou een jaarcontract bij Malmberg. Als ons enthousiasme aanhoudt zal deze verlengd worden naar een contract voor onbepaalde tijd. Los van een goed salaris, die we samen met jou formuleren op basis van je ervaring en opleiding, heb je recht op een goede pensioenregeling, een reiskostenvergoeding, een eindejaarsuitkering en niet te vergeten een telefoon en laptop van de zaak. Overige secundaire arbeidsvoorwaarden lichten we graag toe bij een eventueel persoonlijk gesprek. Tot slot besteden wij veel tijd en aandacht aan een gedegen inwerktraject, want er is een hoop kennis van onze methodes, werkwijze én klanten op te doen om jouw rol geheel zelfstandig uit te kunnen voeren. Dit traject bestaat uit coaching on the job, zelfstudie, trainingen en veel kennismaken met- en binnen Malmberg.

En nu?
Voor meer informatie over deze functie dan kun je bellen naar Martijn de Gans via 0623011601. Schriftelijke sollicitaties met cv kun je voor 31 maart 2022 sturen naar martijn.degans@sanoma.com . Hopelijk tot snel!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.