Marketinganalist

Malmberg is een succesvolle educatieve uitgeverij die volop investeert in blended leeroplossingen voor het Primair, Voortgezet en Middelbaar beroepsonderwijs. In de Nederlandse onderwijsmarkt is Malmberg marktleider op het gebied van digitale learning solutions. Malmberg maakt onderdeel uit van Sanoma Learning, dat actief is in een aantal Europese landen, en heeft een flinke groeiambitie. Voor de afdeling Marketing zijn wij per direct op zoek naar een enthousiaste:

Marketinganalist (32-36 uur in de week)

Het marketingteam bestaat in totaal uit 11 marketeers, onderverdeeld in online-, content en campagnemarketeers, met een directe collega in de rol van Marketinganalist. Samen zijn we verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitrollen van innovatieve proposities en campagnes, gericht op het werven en behouden van onze klanten. Als Marketinganalist werk je daarnaast nauw samen met de collega merkmarketeers, sales, data & analyse, klantenservice en voorlichters binnen Malmberg. Je rapporteert rechtstreeks aan de Marketingmanager.

Wat ga je doen als Marketinganalist?
Als Marketinganalist maak je deel uit van het marketingteam en ben je medeverantwoordelijk voor het initiëren, opzetten en uitvoeren van de marketingactiviteiten en- strategie binnen de afdeling. Jij draagt in de brede zin van het woord zorg voor het ‘meten is weten’ aspect als onderdeel van onze campagnes. Hierin faciliteer je enerzijds jouw collega’s door middel van de door jou geanalyseerde data, met de inzichten die hieruit voort zijn gekomen vertaalt naar bijvoorbeeld dashboards via Power BI. Anderzijds voorzie jij jouw collega’s van dataselecties, bijvoorbeeld in de vorm van doelgroepselecties, die als basis dienen voor gerichte marketingacties. Hier gebruik je voornamelijk SQL queries voor, die je ook zelf opstelt afhankelijk van de data die jij nodig hebt. Jouw rol is te definiëren als onderzoekend, pragmatisch en bewakend, waarbij je bijvoorbeeld bij de campagnecreatie zorgt dat er voldoende vastleggingsprocessen worden ingebouwd, zodat jullie als team kunnen blijven meten of de gewenste effecten worden bereikt. 

Jouw voornaamste verantwoordelijkheden op een rij:

  • Je komt samen met jouw collega’s tot winnende campagnes, die aansluiten bij de gedefinieerde customer journeys;
  • Je verzamelt en analyseert klantgedragsdata en vertaalt inzichten naar segmentaties (doelgroepselecties) voor campagnes;
  • Je analyseert klantgedrag en de performance van marketingacties, met als doel om de conversie en klantwaarde te verhogen. Hiervoor creëer je diverse dashboards;
  • Je analyseert en evalueert de campagneperformance, zowel tijdens als naderhand en optimaliseert deze continu;
  • Je deelt de learnings enthousiast met je team en andere relevante stakeholders. Je geeft de campagnemarketeers inzicht in patronen van gebruiksgedrag, de customer journey, churn, conversie en loyalty.

Wat zien wij graag terug in onze nieuwe collega?

  • Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau;

  • Je hebt al enige kennis van- en ervaring met SQL, inclusief het zelf kunnen maken van queries;
  • Je hebt al enige ervaring met een campagne managementsysteem;
  • Ervaring met Power BI en/of Salesforce is een pré, maar kan je ook bij ons leren;
  • Jij bent onderzoekend, kritisch en bevlogen van natuur, waardoor het formuleren van een doel en een gewenst effect voor jou vanzelfsprekend is. Jij wordt er blij van als je mee kan denken over mogelijke verbeteringen en vindt het fijn om betrokken te zijn bij ‘the bigger picture’ binnen Malmberg;
    • Je bent minimaal 32 uur per week beschikbaar.

    Wat bieden wij jou in de rol van Marketinganalist?
    Als we samen jouw nieuwe baan gaan vieren ontvang je een jaarcontract bij Malmberg, die we bij wederzijds enthousiasme verlengen naar een contract voor onbepaalde tijd. Naast een goed salaris bieden we aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder de mogelijkheid om hybride te werken met als uitgangspunt 50-50 thuis en op kantoor werken.

    En nu?
    Jouw cv en motivatie ontvang ik vervolgens graag via vacatures@malmberg.nl . Hopelijk tot snel!

    Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.