Search

Local Product Manager Digitaal SE


Onderwijs is belangrijk, het doet er toe. Uitgeverij Malmberg is de drijvende kracht achter inspirerende methodes voor het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en MBO, die leraar en leerling helpen in de ontwikkeling van talenten, kennis en vaardigheden. Onze medewerkers leveren een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van het onderwijs. Om snel in te kunnen spelen op nieuwe wensen van leraren en leerlingen gebruiken we de nieuwste tooling en werken we samen in multidisciplinaire agile teams. Malmberg is onderdeel van Sanoma Learning, actief in een twaalf Europese landen.

Voor de Business Unit 12+ zijn wij op zoek naar een:


Local Product Manager Digitaal, Secondary Education (36 uur)

Als Product Manager Digitaal ben je verantwoordelijk voor het identificeren van klantbehoeften en commerciële kansen en het vertalen daarvan in oplossingen die klantwaarde opleveren voor het Max Platform. Je draagt zorg voor het optimaliseren van het gebruik van onze digitale educatieve producten en diensten en bent de thought-leader en expert op het gebied van digitale educatie. Dit alles met als doel onze marktpositie te versterken door een lokale digitale strategie vorm te geven en uit te voeren.


Je werk

In deze functie ben je voornamelijk bezig met de behoeftes van klanten te verwoorden. Je kan de markt lezen en gaat op zoek naar “de vraag achter de vraag”. Je blijft daarom op de hoogte van de trends en ontwikkelingen op de markt, verdiept je in de concurrerende platformen en maakt analyses vanuit klantwaarde. Daarnaast breng je mensen samen (diverse portfolioteams) en kijk je integraal, zodat je de brug kunt slaan van behoeftes naar digitale oplossingen.

  •  Je bezoekt en verdiept je in klanten en eindgebruikers om behoeften en problemen te achterhalen. Je vertaalt trends, ontwikkelingen en klantbehoeften in onderscheidende waarde proposities gericht op het maximaliseren van klantwaarde en tevreden gebruikers van onze leeroplossingen;

  • Je vertaalt klantbehoeften, markt- en  concurrentieanalyses, commerciële kansen en het beleid van de business unit in een portfolioplan;

  • Je kunt vakoverstijgende behoeftes samenbrengen en vertalen in oplossingen die klantwaarde opleveren voor de klanten van onze methodes;

  • Je levert input aan product development in de vorm van business requirements,  levert een bijdrage aan de validatie van marktproposities en bewaakt de product-markt fit. Je bent verantwoordelijk voor de digitale strategie ontwikkeling en roadmap van het Max platform;

  • Je speelt een belangrijke rol als verbinder tussen Malmberg en Sanoma Learning;

  • Je bereidt ‘lean business cases’ voor epics en features voor en bespreekt de prioritering van de Malmberg roadmap met het Internationale SL Product Management team;

  • Je werkt samen met product managers uit andere landen om synergiën te vinden in product development;

  • Onderdeel van de functie is ook het zelfstandig beheren van enkele methoden zodat je feeling hebt met de markt.


Profiel

• HBO/WO werk- en denkniveau en >5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie
• Klantgericht en insight gedreven
• Conceptuele denker
• In staat om klantwensen te vertalen naar business requirements
• Aantoonbare affiniteit met de ontwikkeling van digitale concepten voor het onderwijs
• Onafhankelijk in oordeelsvorming
• Teamspeler
• Excellente communicatie en onderhandelingsvaardigheden in het Engels
• Kennis van het voortgezet onderwijs en de onderwijsmarkt/ uitgeefvak is een pré
• Ervaring met SAFE methodiek van werken is een pré


Reactie
Voor meer informatie over deze functie kun je bellen naar Wibe van der Pol, 06-52878881. Je schriftelijke sollicitatie met cv kun je tot 2 december mailen naar  vacatures@malmberg.nl t.a.v. Marijn Voets, HR-adviseur.