Search

Data Analist


Malmberg is een succesvolle educatieve uitgeverij die volop investeert in blended leeroplossingen voor het Primair, Voortgezet en Middelbaar beroepsonderwijs. In de Nederlandse onderwijsmarkt is Malmberg marktleider op het gebied van digitale learning solutions. Malmberg maakt onderdeel uit van Sanoma Learning, dat actief is in een aantal Europese landen, en heeft een flinke groeiambitie.

Voor de afdeling Data & Analyse zoeken wij per direct een:

Data Analist (36 uur)


Het team

De missie van het Data & Analyse team is het ontginnen van latente meerwaarde uit onze data ten behoeve van een breed scala aan use cases binnen onze organisatie. Het team bestaat uit vier data specialisten. Met onze oplossingen leveren wij een belangrijke bijdrage om een volgende stap te zetten om een echte data-gedreven organisatie te worden zodat de gebruikerservaring van onze klanten nog beter wordt. Hierin werken wij samen met andere Sanoma Learning-experts, zoals Architecten, Data Engineers en Data Analisten.


Je werk
Jij hebt ervaring in het werken met data, hebt een sterk analytisch inzicht en je bent proactief en flexibel in veranderende werkomstandigheden. Als Data Analist ben je verantwoordelijk voor het opleveren van inzichten en stuurinformatie voor onze commerciële organisatie en zorg je ervoor dat belangrijke beslissingen en acties genomen kunnen worden op basis van data en informatie. Het is jouw taak om met BI-tools te werken om bruikbare inzichten uit data te creëren en om business teams hierin te ondersteunen met training en adviezen. Je werkt cross-functioneel samen met diverse collega’s binnen commercie en de business units.


Je taken zijn onder andere:

  • Je vertaalt business behoeften naar data behoeften en weet de juiste data analyses toe te passen;
  • Je weet welke databronnen benodigd zijn om visuele en interactieve analyseoplossingen te ontwerpen;
  • Je weet de benodigde data in te laden, te transformeren en te modelleren voor analysedoeleinden;
  • Je optimaliseert data processen en de bijbehorende rapportages en data analyses;
  • Je denkt mee over complexe, diepgaande analyses over verschillende databronnen heen. Je kunt deze koppelen en uiteindelijk beschikbaar stellen;
  • Je identificeert gebieden voor verbetering van de datakwaliteit en geeft advies aan de data eigenaren om deze problemen op te lossen;
  • Je kunt proactief en zelfstandig analyses opzetten en uitvoeren in samenspraak met de stakeholders;
  • Je ondersteunt de samenwerking binnen het Data & Analyse team en je deelt regelmatig ervaringen en kennis;
  • Je levert een actieve bijdrage in de ontwikkeling van het data & analyse landschap in de vorm van helder opgestelde eisen en wensen.


Je profiel

  • Je beschikt over een HBO werk- en denkniveau met bij voorkeur een achtergrond in de richting van marketing intelligence of business intelligence;
  • Je hebt ruime werkervaring als data / marketing analist of een vergelijkbare analytische rol;
  • Aantoonbare ervaring in het gebruik van databasequery- en BI tools: SQL en Power BI (Power Query en DAX) zijn een must;
  • Kennis van de programmeertaal Python of R is een pré, evenals affiniteit en ervaring in ETL processen;
  • Een sterke analytische en commerciële mindset: zelfverzekerd in het trekken van inzichten uit complexe datasets en het vormen van datagedreven argumenten die een commerciële impact hebben;
  • Je houdt ervan om verhalen te vertellen met data en bent in staat om complexe analyses begrijpelijk te presenteren;
  • Uitstekende adviesvaardigheden waardoor je een sterke sparringpartner bent;
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal


Je reactie
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Dave Verzantvoort (dave.verzantvoort@malmberg.nl). Schriftelijke sollicitaties met cv kun je tot en met 1 augustus 2021 richten aan Anne Marie Stants (HR-businesspartner) via vacatures@malmberg.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.