Search

Alles over bestellen, leveren en facturen

Voortgezet onderwijs

Veelgestelde vragen over bestellen, leveren en facturen

Welk digitaal lesmateriaal is er door onze school besteld en/of geactiveerd?

Neem contact met ons op voor een overzicht van de bestellingen en geactiveerde producten. We helpen je graag. 

Wat is een ISBN of EAN en waar kan ik dat vinden?

Een ISBN of EAN is een uniek nummer dat aan elk uitgegeven boek en licentie wordt toegekend. Je kun het nummer vinden op de achterzijde of op één van de eerste bladzijden van een boek.

Voorbeeld ISBN: 978-90-345-8308-6

Voorbeeld EAN: 9789034583086

Wat betekent het als een product beperkt leverbaar is?

Dit betekent dat de artikelen nog tot 1 november van het lopende kalenderjaar gegarandeerd te bestellen zijn.
Vanaf 1 november zijn de artikelen niet meer te verkrijgen.

Waarom zie ik van verschillende methodes geen losse werkboeken staan in de catalogus?

Het is niet mogelijk om de betreffende werkboeken van een digitaal product los te bestellen.

Wij bieden alleen combipakketten aan.

Waarom vind ik een deel A of deel B werkboek niet in de catalogus?

Werkboeken die bestaan uit een deel A en B worden altijd als set verstuurd en zijn alleen als set te bestellen.

Deze sets hebben een eigen ISBN. Als je zoekt op het ISBN van deel A of B vind je het artikel niet in de catalogus.

Kan ik rechtstreeks bij Malmberg combi-pakketten bestellen?

Nee, combi-pakketten die bestaan uit een digitaal product en een (leer)werkboek zijn alleen verkrijgbaar via de geselecteerde schoolboekhandels.
Raadpleeg onze catalogus via de website voor meer informatie.

Kan ik ook bestellingen van gebruikersexemplaren plaatsen voor mijn collega's?

Ja, per artikel ontvang je 1 gebruikersexemplaar met 85% gebruikerskorting.
Wanneer je ook voor je collega’s gebruikersexemplaren wilt aanvragen, moet je in de webshop de namen doorgeven van je collega’s.

Je kunt maximaal 7 gebruikersexemplaren via de webshop bestellen.

Kan ik een ander factuuradres opgeven?

Nee, we sturen de factuur altijd per post naar de financiële administratie van je school. De betaling loopt altijd via je school.

Wil je zelf betalen? Dan kun je dit met de financiële administratie van je school bespreken.

Kan ik als particulier rechtstreeks bij Malmberg bestellen?

Nee, particulieren kunnen alleen terecht bij een schoolboekhandel.

Is er voor mijn leerlingen ook digitaal lesmateriaal/een licentie besteld?

Neem contact met ons op voor een overzicht van de bestellingen en geactiveerde producten. We helpen je graag.

Ik heb mijn licentie/ activeringscode niet ontvangen na een bestelling

Docentlicentie: wij versturen een docentlicentie met activeringscode naar degene die de bestelling plaatst. Heb je de licentie zelf besteld maar (nog) niet ontvangen? Lees dan meer over ‘Leveren’.

Leerlinglicentie: je kunt inloggen op de leerlinglicentie via de uitleverkeuze van de school. Dit is meestal de ELO van je school. De ELO-beheerder bij jou op school moet hiervoor het bijbehorende toegangslinkje in de ELO plaatsen. Dit kunnen wij helaas niet voor je doen omdat we de rechten voor de ELO niet hebben. 

Ik heb een verkeerde licentie besteld of ontvangen. Kan ik deze retourneren?

Ja, je mag binnen 2 weken een bestelling retourneren.

Stuur hiervoor een e-mail waarin je het referentienummer van je bestelling vermeldt en geef aan welke licenties je wilt retourneren.

Ik heb een verkeerde bestelling gedaan. Kan ik deze annuleren?

Nee, het is niet mogelijk om je bestelling te annuleren als deze is afgerond via de webshop.

Je kunt de bestelling wel binnen 14 dagen na ontvangst retourneren.

Ik heb de verkeerde licentie besteld.

Een licentie kun je binnen 14 dagen retourneren, hiervoor dien je een retouraanvraag in. Je kunt een nieuwe bestelling plaatsen via onze webshop.

Hoe weet ik met welke editie mijn school werkt?

Neem hiervoor contact op met je boekenfondscoördinator op school. Of controleer aan de hand van het ISBN in onze catalogus met welke editie je werkt.

Hoe kan ik namens een buitenlandse school een bestelling plaatsen?

Stuur een mail met de adresgegevens van je school en een overzicht van de artikelen die je wilt bestellen.

Je kunt je bestelling niet via de webshop plaatsen.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Je kunt via onze webshop een bestelling plaatsen.

Toon alle gestelde vragen

Ik heb de verkeerde licentie besteld.

Een licentie kun je binnen 14 dagen retourneren, hiervoor dien je een retouraanvraag in. Je kunt een nieuwe bestelling plaatsen via onze webshop.

Welk digitaal lesmateriaal heeft Malmberg voor leerlingen en docenten?

Een overzicht van ons digitale lesmateriaal bekijk je op MAX online.

Hoe kom ik aan de toetsen en antwoorden?

De (eind)toetsen (als Word-bestand en pdf) met antwoorden vind je in de docentlicentie van een methode. Log in met je docentlicentie en kies de juiste klas. Vervolgens ga je in de klas naar het tabblad Docentenmateriaal.

Heb je nog geen docentlicentie van jouw methode? Dan kun je een licentie bestellen in de webshop van Malmberg. Je ontvangt dan een e-mail met instructies. 

Ik wil meer weten over het aanmaken van een klas.

Ik heb een verkeerde licentie besteld of ontvangen. Kan ik deze retourneren?

Ja, je mag binnen 2 weken een bestelling retourneren.

Stuur hiervoor een e-mail waarin je het referentienummer van je bestelling vermeldt en geef aan welke licenties je wilt retourneren.

Wat zit er in een leerlingenlicentie?

Een leerlinglicentie bevat:

- Opdrachten
- Test jezelf
- Oefentoetsen
- Lesstof (alleen bij een volledig digitale leerlingenlicentie)

Wat zit er in een docentenlicentie?

Klassenbeheer
Je kunt klassen aanmaken en hier leerlingen in plaatsen. Het is ook mogelijk om met meerdere docenten een klas te volgen.

Dashboard met leerlingvolgsysteem
Het dashboard biedt je direct inzicht in de resultaten van de leerlingen van de opdrachten en ‘Test jezelfs’.

Docentenmateriaal
In het docentenmateriaal vind je printbare eindtoetsen, de docenthandleiding, antwoorden en theorie (tekst, bronnen, begrippen en beeldmateriaal). Er is ook extra ondersteunend lesmateriaal beschikbaar.

Wat is het verschil tussen de digitale oefenomgeving en een volledig digitale leerlingenlicentie?

Als je met een papieren werkboek wilt werken, kies je voor de digitale oefenomgeving.

Scholen die zonder papieren boeken willen werken, kiezen voor de volledig digitale leerlingenlicentie.

Toon alle gestelde vragen

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Ja, dat kan als je werkzaam bent op meerdere locaties, kun je dit aangeven in je ASSU-account.
Je kunt dan bij het afronden van je bestelling kiezen uit de verschillende schoollocaties.

Wat is de levertijd?

Wat is de levertijd?

Voor boeken is de gemiddelde levertijd 2 tot 5 werkdagen, afhankelijk van de voorraad van het artikel.

Je ontvangt een e-mail met instructies om de licentie te activeren.

Voor de zomervakantie is de gemiddelde levertijd 5 tot 7 werkdagen voor boeken.

Leveren jullie tijdens vakantieperiodes?

Nee, tijdens de vakantieperiodes leveren wij geen pakketten af.

Het gebeurt regelmatig dat in de vakantieperiode bestellingen niet aankomen. Je bestelling wordt in de week voordat de scholen beginnen afgeleverd op het schooladres.

Licenties worden wel tijdens de vakanties verstuurd.

Kan ik een buitenlands afleveradres opgeven?

Nee, bestellingen via de webshop leveren we alleen af op een Nederlands schooladres.

Ik heb mijn boek(en) niet ontvangen.

Controleer eerst of de bestelling niet door een collega is aangenomen en of je het juiste schooladres hebt opgegeven. Het adres vind je terug in de bestelbevestiging.

Is de bestelling niet aangekomen?
Neem dan contact op met onze klantenservice. Vermeld in je e-mail het referentienummer van je bestelling of houd deze bij de hand wanneer je telefonisch contact opneemt.

Ik heb mijn licentie niet ontvangen.

Het komt regelmatig voor dat e-mails van Malmberg in de spambox belanden. Controleer eerst je spambox.

Heb je geen e-mail ontvangen?
Neem dan contact op met onze klantenservice. Vermeld in je e-mail het referentienummer van je bestelling of houd deze bij de hand wanneer je telefonisch contact opneemt.

Kunnen jullie mijn bestelling met spoed bezorgen?

Nee, het is niet mogelijk om een bestelling met spoed te bezorgen. De levertijd is 2 tot 5 werkdagen.

Ik heb maar een gedeelte van mijn bestelling ontvangen.

Boeken die op voorraad zijn, versturen we direct. Maar soms komt het voor dat we enkele artikelen later versturen.

Neem hierover contact op met de klantenservice. Vermeld in je e-mail het leveringsnummer van je bestelling of houd deze bij de hand wanneer je telefonisch contact opneemt. Het leveringsnummer staat op de pakbon.

Toon alle gestelde vragen

Ik heb een verkeerde licentie besteld of ontvangen. Kan ik deze retourneren?

Ja, je mag binnen 2 weken een bestelling retourneren.

Stuur hiervoor een e-mail waarin je het referentienummer van je bestelling vermeldt en geef aan welke licenties je wilt retourneren.

Ik heb een verkeerde levering ontvangen. Kan ik deze retourneren?

Ja, je kunt een bestelling binnen 2 weken retourneren als je verkeerde artikelen hebt ontvangen.

Hiervoor moet je een retourbon aanvragen. Zonder retourbon kunnen wij je retourzending niet verwerken. Stuur een e-mail met het referentienummer van je bestelling en geef aan welke artikelen je wilt retourneren.

Gaat het om een bestelling bij een schoolboekhandel?
Neem dan contact op met de boekhandel.

Ik heb een beschadigde levering ontvangen. Kan ik deze retourneren?

Ja, je mag een bestelling binnen 2 weken retourneren.

Hiervoor moet je een retourbon aanvragen. Zonder retourbon kunnen wij je retourzending niet verwerken. Stuur hiervoor een e-mail met het referentienummer van je bestelling en geef aan welke artikelen je wilt retourneren.

Gaat het om een bestelling bij een schoolboekhandel? Neem dan contact op met de boekhandel.

Ik heb een misdruk ontvangen. Kan ik deze retourneren?

Wanneer je constateert dat je een misdruk hebt ontvangen, stuur dan een e-mail naar onze klantenservice. Geef aan wat het ISBN-nummer van het boek is en op welke bladzijden er fouten staan.

Dit kan alleen als de boeken rechtstreeks bij Malmberg zijn besteld. Heb je de artikelen bij een schoolboekhandel besteld? Neem dan contact op met de betreffende schoolboekhandel.

Ik heb een verkeerd boek besteld. Kan ik deze retourneren?

Bestellingen met gebruikerskorting (85%) mag je niet retourneren. Alle overige artikelen mag je binnen 2 weken retourneren.

Stuur een e-mail met het referentienummer van je bestelling en geef aan welke artikelen je wilt retourneren.

Ik heb te veel boeken besteld. Kan ik deze (deels) retourneren?

Ja, je mag je bestelling binnen 2 weken retourneren. Hiervoor moet je een retourbon aanvragen. Zonder retourbon kunnen wij je retourzending niet verwerken.
Stuur een e-mail met het referentienummer van je bestelling en geef aan welke artikelen je wilt retourneren.

Gaat het om een bestelling bij een schoolboekhandel? Neem dan contact op met de boekhandel.

Ik heb een boek of licentie bij een schoolboekhandel besteld, kan ik deze ook bij jullie retourneren?

Nee, dit is niet mogelijk. Daarvoor moet je contact opnemen met de boekhandel waar je de boeken hebt besteld.
De retourvoorwaarden van de schoolboekhandel zijn dan leidend.

Toon alle gestelde vragen

Wat is ASSU?

De ASSU Onderwijsdatabank is een databestand met gegevens van educatieve instellingen, docenten en andere bij het onderwijs betrokken functionarissen.

Wat kan ik met een ASSU-account?

Je krijgt informatie van de aangesloten uitgeverijen over je vakgebied(en).
Hiermee kun je - met korting - gebruikers- en beoordelingsexemplaren van leermiddelen aanvragen in de webshops van verschillende uitgeverijen.

Waarom moet ik met ASSU inloggen?

Ook leerlingen/studenten vinden hun weg via de webshop. Bepaalde materialen zijn niet voor hen bestemd.
Wanneer je een ASSU-account hebt, is dit een controle dat je daadwerkelijk een docent of bijvoorbeeld boekenfondscoördinator bent. ASSU wijst je registratie anders af.

Zo krijgen alleen bevoegden toegang tot het materiaal.

Hoe kan ik een ASSU-account aanmaken?

Daarvoor moet je je eerst registreren bij ASSU.

Ik ben mijn wachtwoord voor de webshop vergeten.

Als je een bestelling wilt afronden, moet je inloggen met je ASSU-gegevens.
Op die pagina kun je ook een nieuw wachtwoord aanvragen.

Ik probeer beoordelingsmaterialen aan te vragen, maar mijn e-mailadres wordt niet herkend.

Probeer een ander e-mailadres.
Het kan zijn dat je bij ASSU met 2 emailadressen staat geregistreerd.

Toon alle gestelde vragen

Kom je er niet uit?



Stuur een mail

We antwoorden zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 3 werkdagen.

Mail ons



Bel ons

We zijn er voor je op werkdagen van 8.00 - 17.00 uur voor vragen over inloggen, storingen en onderhoud. Vanaf 8.30 uur kun je terecht voor andere vragen

Bel ons op 073 628 8766



Twitter

We zijn online op werkdagen van 8.00 - 17.00 uur.

@malmberghelpt