MAX: persoonlijk en dichtbij

MAX: persoonlijk en dichtbij

Onderwijs begint bij jou als docent! Jij vervult de sleutelrol en begeleid je leerling naar de volgende stap richting de toekomst. Het lesmateriaal van de MAX methode is daarom compleet, flexibel in te zetten, inspireert en toont de liefde voor je vak. Waarbij je altijd kunt rekenen op onze persoonlijke ondersteuning. Zo kun jij je volledig richten op je leerlingen en het lesgeven.

Duik dieper in MAX

Klik op één van de tabs hieronder om meer te lezen over dat onderwerp.

De 4 pijlers van MAX

Compleet blended lesmateriaal

Met een MAX-methode heb je een compleet pakket: boeken, een online leeromgeving, uitgebreid docentenmateriaal en aanvullend lesmateriaal. Je leerlingen mogen de boeken houden, er in markeren en schrijven. Dat helpt bij het verwerken van de stof. De online leeromgeving bevat adaptief oefenmateriaal zodat je uitstekend kunt differentiëren. Het totale pakket biedt zo een sterke basis richting het examen.



Flexibel en toegankelijk

Je kunt een MAX-methode helemaal naar je hand zetten: de op leerdoelen gebaseerde structuur geeft je grip op de stof en er is meer dan voldoende materiaal om te differentiëren. Om flexibel in te kunnen spelen op je leerlingen heb je inzicht en overzicht nodig. Dit krijg je via de dashboards van de online leeromgeving. Het docentenmateriaal bevat een uitgebreid aanbod van formatief en summatief toetsmateriaal. Op deze wijze kun je lesgeven hoe jij dat het liefste wilt.

Liefde voor het vak

Met MAX helpen we je de liefde voor je vak over te brengen. We bieden thema’s en onderwerpen aan die van betekenis zijn, waarvan je zegt, die zou ik zelf ook gekozen kunnen hebben. Deze onderwerpen zijn tot stand gekomen door intensief contact met docenten, leerlingen en vakexperts. Door deze samenwerkingen kunnen we inspelen op veranderingen en actualteiten, waardoor de methodes continu aansprekend zijn voor je leerlingen. Met MAX kun je jouw leerlingen laten zien wat jouw vak zo mooi en belangrijk maakt.

Inspireren en motiveren

Leerlingen leren het beste wanneer zij begrijpen wat een vak belangrijk maakt en waaróm zij bepaalde dingen leren. Het is belangrijk dat het herkenbare onderwerpen en relevante praktijkvoorbeelden zijn die leerlingen aanspreken. Dat ze het gevoel hebben ‘dit gaat over mij’. Met het lesmateriaal leren ze het vak en de wereld om hen heen beter te begrijpen. Daarmee kunnen ze zich sterker in de wereld positioneren op weg naar zelfstandigheid.

Prijzen en pakketten

Bij een MAX-methode kun je kiezen voor een afname van 1, 4 of 6 jaar. Je betaalt één prijs per leerling per jaar. Je leerlingen ontvangen een boek en een leerlinglicentie voor de online leeromgeving.

Download volledig prijsoverzicht

Op alle MAX-methodes zijn de specifieke MAX-methode voorwaarden van toepassing.

Zie prijsvoorbeeld Talent hieronder:

 

40 ,25
1 jaar / leerling per jaar
  • Licentie online leeromgeving
  • Boek Talent onderbouw
  • Leerwerkboek deel A
  • Leerwerkboek deel B

 

31 ,50
6 jaar / leerling per jaar
  • Licentie online leeromgeving
  • Boek Talent onderbouw
  • Leerwerkboek deel A
  • Leerwerkboek deel B

Wij zijn er altijd voor je

Lesgeven is topsport! We begrijpen dat je dagelijks voor heel wat uitdagingen komt te staan. Als je vragen of opmeringen hebt wil je direct, snel en persoonlijk geholpen worden. Het werken met een MAX-methode betekent dat Malmberg er voor je is om je verder te helpen.

 

Wil jij je leerlingen inspireren, motiveren en ze met je prachtige vak verder helpen in de samenleving? Neem dan contact met ons op. We staan voor je klaar!

Releases

Op basis van opmerkingen en suggesties van docenten en inzichten uit learning analytics verbeteren we continu de kwaliteit van het lesmateriaal. Ook actualiseren we het materiaal. Hierdoor werk je nooit meer met een verouderde lesmethode. Wij zorgen ervoor dat je op de hoogte bent van de belangrijkste wijzigingen en vernieuwingen.

Bekijk de MAX-releases voor schooljaar 2022-2023

Docenten over MAX:

Referentieschool

De methode is goed en digitaal nog prettiger om mee te werken. De leerlingen maken de kennisvragen online. Zo houd ik in de les meer tijd over voor de toepassings- en inzichtsvragen.

Mevr. Dreessen-van Hout | Sintermeertencollege

MAX - bvj vmbb referentie

Referentieschool

Erg overzichtelijke en behapbare online methode voor docenten en leerlingen. Feedback wordt serieus genomen en Na Klar! is voortdurend in beweging om beter te worden en te leren van de ervaringen.

Dhr. Anjema | Reitdiep college

MAX - Na klar ob referentie

Referentieschool

Ik werk zo graag met Na Klar! De opbouw van de grammatica is erg fijn. En heel fijn dat ik bij iedere online opdracht ook feedback kan geven.

Mevr. Oithof-Klinkhamer | Gymnasium Apeldoorn

MAX - Na klar ob referentie gymnasium

Referentieschool

Mooie methode, snelle ontwikkelingen, differentiatie & service. Vooral de bereikbaarheid via de chatfunctie, jullie reageren echt snel en oplossingsgericht.

Mevrouw Lussing

MAX - referentie Lussing

Leerlingen betrokken bij ontwikkelingen

Wil je leerlingen inspireren en motiveren is het belangrijk dat zij zich herkennen in het lesmateriaal. We hebben het vaak over ‘de belevingswereld van jongeren’. Maar wat beweegt hun nou echt? Dat weten zij natuurlijk zelf veel beter. We testten al veel met jongeren en observeerden hen in de klas. Maar als we leerlingen nog meer willen motiveren, dan is het belangrijk om zo vroeg mogelijk in het ontwikkelproces inzichten bij henzelf op te halen waarmee we het lesmateriaal nóg beter aan laten sluiten bij hun behoeften.

Om deze reden is Malmberg een Jongerenpanel gestart. Het panel heeft al een mooi document samengesteld, een criteriameter waar lesmateriaal volgens jongeren aan moet voldoen.

Een mooi begin en wordt vervolgd..

Veelgestelde vragen:

Ja, op basis van opmerkingen en suggesties van docenten en inzichten uit learning analytics verbeteren we continu de kwaliteit van het lesmateriaal. Ook actualiseren we het materiaal. Alle boeken van een MAX methode gaan één schooljaar mee. Er komt een einde aan het innemen van boeken aan het einde van een schooljaar. Dat maakt het mogelijk om vaker een nieuwe release (= een bijgewerkte versie) uit te brengen. Een nieuwe release voor de boeken gaat Malmberg elke twee jaar uitbrengen.
Ja, elk schooljaar ontvangen leerlingen een nieuw boek dat ze mogen houden. Ze kunnen erin schrijven en aantekeningen maken. Zo wordt het boek een persoonlijk hulpmiddel om actief mee te leren. Doordat de leerlingen het boek mogen houden, kunnen ze ook gemakkelijk teruggrijpen op lesmateriaal uit voorgaande jaren. Dat is handig bij de voorbereiding op examens. Een bijkomend voordeel is dat de school geen zorgen meer heeft over de inname van boeken aan het einde van het schooljaar.
De MAX-methode biedt je de ruimte om eenvoudig te switchen tussen boek en online en volledig online, of andersom. Als school kies je per schooljaar welk lesmateriaal het beste past bij jouw school of een bepaald vak.
Neem contact op met jouw Malmberg accountmanager of je educatieve dienstverlener om de mogelijkheden te bespreken.
De genoemde prijzen in onze catalogus zijn verkoopadviesprijzen. Dat is de prijs die Malmberg aanbeveelt. Je leverancier van leermiddelen kan zelf bepalen of de adviesprijs wordt gehandhaafd. Je school maakt afspraken over de prijs van leermiddelen met de leverancier van leermiddelen op jouw school. 
Neem contact op met jouw Malmberg accountmanager of je leverancier van leermiddelen.
Het is een 1-jarige licentie die voor meerdere jaren aangeschaft  kan worden. Op alle genoemde MAX-methodes in de catalogus zijn de specifieke MAX methodelicentie voorwaarden van toepassing.
Via het dashboard en de rapportages heb je direct inzicht in de leerprocessen en leerresultaten van je leerlingen in de klas. je ziet precies hoe je klas en individuele leerlingen er voor staan. Je ziet welke oefeningen gemaakt zijn, welke vragen goed gemaakt worden en welke niet. Je kunt doorklikken tot de vraag van de desbetreffende leerling. De dashboardfunctionaliteiten zijn per leerling, per klas en per hoofdstuk. Tevens bevat de docentlicentie printbare eindtoetsen, de docenthandleiding en antwoorden en theorie (tekst, bronnen, begrippen, beeldmateriaal). Bovendien is er extra ondersteunend lesmateriaal beschikbaar voor bij je lessen. Tot slot kun je de leerlingomgeving benaderen om het leerlingmateriaal te bekijken of verwerkingsopdrachten te maken. De docentlicentie is te bestellen in de webshop.
MAX boek + online bevat het boek/de boeken en een leerlinglicentie voor de volledige online leeromgeving. Bij MAX volledig online ontvangen je leerlingen alleen de licentie voor de volledige online leeromgeving voor leerlingen.
De MAX-methode bevat alleen het leerlingenmateriaal. De docentmaterialen zijn te bestellen in onze webshop.
Door te kiezen voor MAX boek + online, of MAX volledig online ontvang je automatisch alleen de producten die je nodig hebt.
Neem contact op met jouw Malmberg accountmanager om de mogelijkheden te bespreken.
Een MAX-methode kan worden gekozen in de samenstelling boek + online of volledig online. De MAX- methode wordt binnen de gekozen afnameduur jaarlijks afgenomen voor een bedrag per leerling per jaar. De materialen waaruit een MAX-methode is samengesteld zijn altijd verbruiksartikelen. 
Bij aanvang van invoering c.q. afname van de MAX methode kiest de school voor een afnameduur van één, vier of zes jaar. Hiermee verplicht de school zich, voor de gekozen afnameduur, de MAX methode jaarlijks in zijn geheel af te nemen.
Als je in het huidige schooljaar al een MAX-methode op de leermiddelenlijst hebt staan, heb je een bestaande MAX-overeenkomst voor de afnameduur van één, vier of zes jaar. Voor komend schooljaar bestel je het ISBN met in de artikelomschrijving de gewenste jaar afname.
Start je komend schooljaar met een MAX-methode, dan sluit je per leerjaar een nieuwe overeenkomst af en heb je de keuze uit één, vier of zes jaar. Voor elke afnameduur van de MAX-methode is er een specifieke ISBN en daaraan gekoppeld een specifieke prijs per leerling per jaar van toepassing.
De MAX-methode valt binnen de lopende/nieuwe overeenkomst die je afsluit met de leverancier van leermiddelen. Aan de MAX-methode zijn voorwaarden verbonden waar je als school akkoord meegaat bij het plaatsen van een MAX-methode op de leermiddelenlijst.
Bij afgesloten MAX-methodeovereenkomsten heeft Malmberg het recht om alle prijzen met ingang van ieder kalenderjaar aan te passen. De prijsaanpassing kan overeenkomstig het consumentenprijsindexcijfer (CBS) zijn en/of naar aanleiding van nieuwe productverbeteringen die Malmberg heeft doorgevoerd en/of overheidsmaatregelen die van invloed zijn op de prijs.
De looptijd van de overeenkomst gaat in op het moment van de start van het schooljaar, volgend op de invulling van de leermiddelenlijst. De looptijd start altijd bij aanvang van een schooljaar en de afnameduur betreft ook schooljaren.
Als school heb je de mogelijkheid om, binnen de gekozen afnameduur, per schooljaar, binnen de gekozen MAX-methode, kosteloos te switchen tussen boek en online en volledig online.
Heb je als school het verkeerde niveau besteld of voldoet het bestelde niveau niet aan het niveau van de leerlingen, neem dan contact op met Malmberg. Samen kijken we dan naar een passende oplossing.
Ja, dat kan kosteloos. Je kunt ervoor kiezen om dat gefaseerd te doen door bijvoorbeeld te beginnen bij klas 4 of je doet alle leerjaren tegelijk. In ieder geval gaat er vanaf dat moment een nieuwe periode van zes jaar afname in voor elk leerjaar.
Wanneer je de keuze maakt voor twee jaar afname en besluit na deze overeengekomen afnameduur nog twee jaar door te gaan, dan moet je kiezen voor twee jaar afname. Je blijft dezelfde prijs betalen. Wanneer je kiest voor twee jaar afname en je besluit na een jaar toch over te stappen op vier jaar afname, dan kan dat kosteloos. Je sluit op dat moment een nieuwe overeenkomst af voor vier jaar. Algemeen: als je een keuze maakt om je langer te binden dan je eerste keuze, kan dat zonder consequenties, maar je sluit dan wel een nieuwe overeenkomst af met de gekozen afnameduur die je volledig moet doorlopen.
  • Nee, op het moment dat je een gebruiker bent en je maakt een nieuwe keuze, dan committeer je je ook voor de nieuwe afnameduur ongeacht welke jaren je daarvoor in gebruik had. In een bestaande raamovereenkomst neem je die looptijd mee naar een andere tender of andere overeenkomst zoals dat nu ook gaat. Dat is met de distributeurs zo geregeld. 
  • Ben je nog niet volledig overtuigd van de keuze, dan is een maatwerkconstructie mogelijk voor bijvoorbeeld een jaar, of gedurende een nader in te vullen proefperiode. Het wordt dan een maatwerkafspraak die we samen met de school en de leverancier van leermiddelen maken.
  • Voortijdige beëindiging als gevolg van overstap naar een niet-Malmbergmethode

De school wordt gefactureerd voor de nog niet afgenomen jaren van de gekozen afnameduur. De hoogte van het te factureren bedrag wordt bepaald per leerjaar door de restjaren x prijs per jaar x aantal leerlingen (dit is het aantal leerlingen van de onderwijsinstelling in het laatste feitelijke afnamejaar). 

 

Voorbeeld: een onderwijsinstelling heeft gekozen voor een afname duur van vier jaar, maar besluit na twee jaar te willen overstappen op een concurrerende methode. De onderwijsinstelling dient per niet volgemaakt leerjaar een bedrag te betalen volgens de formule: 

2 jaren x prijs per jaar x aantal leerlingen (peildatum eerste schooldag van het laatste feitelijke afnamejaar). 

 

  • Switch van een huidige afnameduur naar een langere afnameduur

De school kiest vanaf de start van een nieuw schooljaar voor een langere afnameduur en dus voor de daarbij behorende prijs (een ‘up-switch’). De onderwijsinstelling gaat daardoor een verplichting voor de langere afnameduur aan en de ‘oude’ afnameduur vervalt met ingang van het eerstvolgende schooljaar. De betreffende school kan in een periode van zes jaar éénmalig deze ‘up-switch’ maken. Deze ‘up-switch’ is kosteloos en geeft geen recht op restitutie van eerder betaalde afnamekosten. 

 

Voorbeeld: een onderwijsinstelling heeft een MAX-methode met een afnameduur van vier jaar, maar besluit na twee jaar over te stappen naar een afnameduur van zes jaar. De onderwijsinstelling kiest aan het begin van het nieuwe schooljaar voor zes jaar en start vanaf dat moment met een nieuwe afnameduur voor zes jaar en betaalt vanaf dat moment de prijs van de MAX-methode die hoort bij de afnameduur van zes jaar. Over de prijs die de onderwijsinstelling voor de eerste twee jaar was verschuldigd, vindt geen verrekening plaats.

 

  • Het tussentijds onderbreken van de afnameduur niet gerelateerd aan concurrent switch

Alle andere voorkomende gevallen zijn ter beoordeling van Malmberg. Malmberg zal samen met de leverancier van de leermiddelen in een gesprek met de school een passende oplossing voorstellen. 

Duurzaamheid en MAX

Malmberg streeft continue naar het ontwikkelen van duurzame leermiddelen. Met het MAX-model geven wij een impuls aan het innoveren en verduurzamen van het onderwijs. Het stelt scholen in staat makkelijker de stap te zetten naar digitale leermiddelen. Alle leerlingen hebben met MAX toegang tot de digitale leeromgeving en beschikken over een eigen boek. In het MAX-model zijn handboek en werkboek gecombineerd waardoor we nog maar één leerwerkboek maken (voorheen maakten we twee boeken).

Meer over duurzaamheid en MAX

Meer weten over MAX?

Als je vragen of opmeringen hebt wil je direct, snel en persoonlijk geholpen worden. Het werken met een MAX-methode betekent dat Malmberg er voor je is om je verder te helpen.

Wil jij je leerlingen inspireren, motiveren en ze met je prachtige vak verder helpen in de samenleving? Neem dan contact met ons op. We staan voor je klaar!