Search

Digitale leeromgeving

Voortgezet onderwijs

MAX Online: de juiste tools in handen

Met MAX Online werk je in een gebruiksvriendelijke, stimulerende leeromgeving. Je leerlingen oefenen zelfstandig met het lesmateriaal op hun pc, tablet of smartphone. Thuis of in de klas. Terwijl zij bezig zijn, kun jij gerichte individuele ondersteuning geven. Zo krijg je de ruimte om je vak uit te oefenen.

Dashboards geven je overzicht en inzicht

Je volgt de klas en de leerling in het leerproces. Je ziet wie welke opdrachten heeft uitgevoerd, met welk resultaat. Zo kun je persoonlijke hulp bieden en de leerling het beste uit zichzelf laten halen.

Leerlingen testen zelf of ze klaar zijn voor toetsen

Met ‘Test jezelf’ kunnen leerlingen na elk hoofdstuk zelf nagaan of ze de stof beheersen. Zo nodig volgen extra vragen. Dit zorgt voor een optimale voorbereiding en sterkt het zelfvertrouwen.

Extra motivatie dankzij adaptieve trainer

De oefeningen zijn op de individuele leerling afgestemd. Op basis van de Knewton leertechnologie, per leerling rekening houdend met het leertempo, opgedane kennis en vaardigheden.

Impressie van de nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor jou.

Adaptief: voortdurend meebewegen

Adaptief leren ondersteunt de docent bij het bieden van maatwerk aan iedere leerling. Dat gaat veel verder dan het aanbieden van een aantal vaste leerroutes die een docent alsnog zelf aan (groepen) leerlingen moet toewijzen. Adaptiviteit betekent daadwerkelijk (indien nodig) persoonlijk aangepaste leerroutes per leerling, die meebewegen met de leerling terwijl die aan het werk is. Alle leerlingen volgen het pad in het eigen tempo, maar sommige maken een uitstapje voor extra lesstof of een opdracht en ze bereiken allemaal het gezamenlijke doel. Dat is prettig voor de leerling die wat meer herhaling nodig heeft, maar ook voor de leerling die juist wat extra uitdaging kan gebruiken. We maken dit mogelijk met adaptieve trainers die voorzien zijn van de datagedreven leertechnologie van Knewton.

Digitaal leren met dyslexie

Leerlingen met dyslexie hebben moeite met taal. Het lezen, spellen en schrijven, gaat bij deze leerlingen moeizamer dan bij leerlingen zonder dyslexie. Op het vmbo is 15% van de leerlingen dyslectisch. Op de havo is dit 11% en op het vwo 6%. Leerlingen met dyslexie zijn gebaat bij goede, compenserende hulpmiddelen. Maar welke hulpmiddelen werken nou echt? Download onze whitepaper.

Dyslexie