Voor alle MAX-methodes streven we naar een situatie waarbij je binnen de online leeromgeving toegang hebt tot al je lesmateriaal. Leerlingen moeten eenvoudig op een ander niveau of in een ander leerjaar kunnen werken en docenten moeten dit moeiteloos voor ze kunnen regelen.
Begin dit schooljaar zijn we daarom een pilot gestart en hebben we onze vmbo bovenbouw en havo/vwo bovenbouw licenties opengesteld. Hiermee kunnen bijvoorbeeld 4 vmbo-t-leerlingen die de overstap willen maken naar 4 havo al oefenen op 4 havo-niveau. Vanwege positieve reacties die we hebben ontvangen, is besloten om dit voor schooljaar 2021-2022 definitief door te voeren. Daarnaast hebben we besloten om ook de hele onderbouw hier aan toe te voegen.
Zo hebben jij en je leerlingen vanaf komend schooljaar met één MAX-licentie toegang tot al het lesmateriaal!
Met een MAX-methode heb je nog maar één docentlicentie nodig waarmee je toegang hebt tot alle niveaus binnen de MAX-methode. Je hoeft aan de start van het schooljaar dus nog maar één docentlicentie te bestellen en te activeren.
Aan de licenties van de leerlingen verandert niets. Je blijft de licenties bestellen voor het niveau waarop zij starten zodat zij altijd direct binnen komen in het juiste niveau en leerjaar.
Het openstellen van alle niveaus voor leerlingen en docenten gaat in vanaf het nieuwe schooljaar 2021-2022.
Bekijk onderstaande FAQ’s of neem contact met ons op.
Wat moet ik voor de leerlingen bestellen en op de leermiddelenlijst zetten?
Wat is het voordeel voor de leerling?
Kan ik ook nog een licentie aanschaffen voor alleen de onderbouw/bovenbouw?
Nee, dit is niet meer mogelijk.
Wat moet ik als docent bestellen?
Je bestelt via de webshop altijd één licentie per methode per persoon. Je hebt nog maar één licentie per persoon nodig. Die licentie geeft je toegang tot de docentendashboards, de leerlingmodus en al het docentenmateriaal voor alle niveaus en leerjaren die voor jouw lesmethode beschikbaar zijn.
Wat is het voordeel van één docentlicentie?
Je ziet duidelijk de doorlopende leerlijn in de methode en je kunt maximaal differentieren. Je kunt leerlingmateriaal van de bovenbouw inzien zodat je de leerlingen kunt helpen bij de profielkeuze en als ze onderwerpen lastig vinden in de bovenbouw kunnen ze nog even terug kijken naar de onderbouw.