Servicemanager AWS

Wie zijn wij?

Sanoma Learning ondersteunt dagelijks ruim 20 miljoen leerlingen in twaalf Europese landen. Met onze leerproducten en -diensten kunnen leraren het talent van elk kind ten volle ontwikkelen. We bieden gedrukt en digital studiemateriaal, en ook digitale leer- en educatieplatformen voor basis, middelbaar en mbo-onderwijs. Onze methodieken worden ontwikkeld aan de hand van diepgaande docent- en studentinzichten, waarmee we hun behoeften echt begrijpen. Dankzij de combinatie van onze educatieve technologieën en pedagogische expertise, ontwikkelen we producten en diensten met de grootste impact in onderwijs.

Het team

Ons technical services team, bestaande uit drie Service Architects en vijf Servicemanagers, draagt zorg voor de networking, security en cloud services die gebruikt worden in België, de Nordics, Nederland en Spanje. Het team werkt resultaatgericht, met een hoge mate van zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Je werkt nauw samen met professionele collega’s, in een informele en saamhorige werksfeer. In de rol van Servicemanager rapporteer je rechtstreeks aan de Service Owner, die vanuit Nederland werkt. Jouw andere collega’s wonen in Finland, Nederland, België en Spanje.

Wat ga je doen in de functie van Servicemanager?

In de functie van Servicemanager ben je verantwoordelijk voor het beheren van de cloud services en onze leveranciers hiervan. In deze rol draag je zorg voor het dagelijkse servicemanagement van onze cloud en on-prem hosting services infrastructuur in nauwe samenwerking met deze leveranciers. Zo’n 40% van je tijd zal je besteden aan servicemanagementwerkzaamheden, zoals het behandelen van featureverzoeken vanuit jouw interne klanten, het voorzien van kostenoverzichten en het beheren van de operationele contracten met onze leveranciers. De andere 60% van jouw tijd neem je deel aan een of meerdere integratieprojecten, die bijvoorbeeld voort komen uit acquisities van nieuwe organisaties binnen de groep. Daarnaast neem je deel aan projecten ten behoeve van de ontwikkeling van onze cloud services en manier van werken, zoals het verbeteren van onze legacy omgevingen. In de rol van Servicemanager binnen het technical services team werk je voornamelijk volgens de ITIl best practices. Met jouw scherpe oog voor detail, procesmatige aanpak en pragmatisch vermogen, voorzie jij de Sanoma Learning technology organisatie van waardevolle inzichten en high-level support!

Wat zoeken wij in onze nieuwe collega?

Als Servicemanager voorzie jij onze business technology organisatie van ondersteuning en advies, in een continu veranderende en groeiende IT-infrastructuur. Om goed te passen in de rol van Servicemanager, binnen een fast-paced organisatie als Sanoma Learning, is het belangrijk om onverwachte obstakels en tegenvallers makkelijk- en constructief het hoofd te kunnen bieden. Niet iedere integratie verloopt bijvoorbeeld even soepel, waarbij jouw optimisme en doorzettingsvermogen goed op zijn plek zijn om tóch te zorgen voor het goede eindresultaat.

Concreet zien wij graag het volgende terug:

  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in een servicemanagement rol (zowel delivery als operations), met een focus op- en verantwoordelijkheid voor cloud hosting technologies;
  • Je hebt idealiter al ervaring met- en kennis van AWS, want dit is onze voornaamste cloud hosting service. Ervaring met- en kennis van Azure en/of GCP kan eveneens een relevante basis zijn;
  • Je bent in staat om de Engelse taal op professioneel niveau te gebruiken, in woord en geschrift, aangezien dit de voornaamste taal zal zijn die je gebruikt met collega’s én leveranciers;
  • Je herkent jezelf in de ITIL manier van werken, waarbij je belang hecht aan het eerst begrijpen van een situaie, perspectieven en behoeftes, voordat je jouw oplossing en/of advies formuleert;
  • Je herkent jezelf als procesmatig en hecht waarde aan effectiviteit in hetgeen je doet. Verantwoordelijkheid voor het bijdragen aan het continu verbeteren van onze manier van werken is iets wat je omarmt.

De rol van Servicemanager kan je invullen vanuit Finland (omgeving van Helsinki), Spanje (omgeving van Madrid) of Nederland (midden). Lokale richtlijnen over hybride- of op afstand werken in acht nemend, zal je zowel vanuit huis als vanuit kantoor kunnen werken op één van onze kantoorlocaties in eerdergenoemde landen.

Wat bieden wij jou in de rol van Servicemanager?

Werken bij Sanoma Learning betekent werken voor een organisatie die gedreven is om elke dag een bijdrage te leveren aan het onderwijs van morgen. Sanoma als werkgever biedt jou als werknemer een resultaatgerichte en ambitieuze werkomgeving, waarin we flexibel en vooral samen hard werken naar onze gemeenschappelijke doelen. We bieden jou in de rol van Servicemanager een sleutelpositie binnen onze business technology tak, met interessante en uitdagende kansen voor jouw professionele groei. Je maakt onderdeel uit van een internationaal team en een informele setting, waar initiatief wordt verwacht én beloond!

En nu?

Heb je interesse in deze leuke, uitdagende baan? Solliciteer dan direct door jouw cv te sturen naar martijn.degans@sanoma.com! Voor vragen kan je ook contact met mij opnemen via 0623011601. Tot snel!.

Deel op LinkedIn Deel op Facebook