Merkmarketeer Taal Basisonderwijs

Onderwijs is belangrijk, het doet er toe. Uitgeverij Malmberg is de drijvende kracht achter inspirerende methodes voor het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en MBO, die leraar en leerling helpen in de ontwikkeling van talenten, kennis en vaardigheden. Malmberg is onderdeel van Sanoma Learning, actief in twaalf Europese landen. Als groep groeien we de afgelopen jaren snel binnen Europa en streven we ernaar om middels deze groei steeds meer- en beter gebruik te maken van elkaars kwaliteiten en talenten als organisaties.

Kom jij het Customer Success team van basisonderwijs versterken? Wij zoeken een enthousiaste en ervaren

Merkmarketeer Taal Basisonderwijs
(32-36 uur)

Wat ga je doen als Merkmarketeer?

Als merkmarketeer ben je verantwoordelijk voor het realiseren van de marketingdoelstellingen uit het portfolioplan. Je initieert onderzoek, haalt klantinzichten op en deelt die in het portfolioteam en met de rest van de organisatie. Daarnaast ben je als merkmarketeer verantwoordelijk voor het bewaken van de merkpositionering en het leveren van de inhoudelijke bijdrage voor de marktbewerking.

Je start als merkmarketeer voor het portfolio Taal, waar we onze positie als marktleider vast willen houden met onze ijzersterke, nieuwe versies van Taal actief en Staal. Je werkt hiervoor nauw samen met o.a. de zittende merkmarketeer, de marketingafdeling, sales, methode ontwikkeling en portfoliomanagement.

De Merkmarketeer die we zoeken:

  • Zorgt voor succesvolle marktintroducties;
  • Stelt strategische marketingplannen op en levert/coördineert de inhoudelijke input voor de uitvoering daarvan
  • Is verantwoordelijk voor de ontwikkeling, vastlegging en het onderhoud van het merkbeleid van de taalmerken;
  • Is verantwoordelijk voor verzamelen, analyseren en verslaglegging van klant- en marktdata;
  • Is verantwoordelijk voor de voorbereiding, uitvoering en rapportage van marktvalidaties, generieke onderzoeken, pilots en vroeg starts bij klanten;
  • Geeft advies over pricing en het businessmodel en helpt bij het opstellen van de catalogus/begrotingen;
  • Is een echte teamspeler.

Naast bovenstaande taken en verantwoordelijkheden ben je onderdeel van een matrix organisatie. Hierdoor zal je soms ook onderdeel zijn van (team overstijgende) projecten binnen Malmberg.

Wat zien wij graag terug bij onze nieuwe collega?
  • HBO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring met positioneringstrajecten, het ophalen van marktinformatie zowel kwalitatief als kwantitatief (inclusief het interpreteren van deze data) en het opstellen van introductie- en marktbewerkingsplannen;
  • Goede timemanagement skills en doelgerichtheid;
  • Onderzoekende natuur;
  • Enthousiasme en leergierigheid

Ben je enthousiast geworden?

Herken jij je in bovenstaande, vind je het leuk om zowel strategisch/tactisch als operationeel bezig te zijn en onze positie van marktleider in het basisonderwijs verder uit te bouwen? Dan is deze functie iets voor jou!

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Mirjam Bouman, Manager Customer Success op 06-53330987. Voor vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je terecht bij Peter Hoogewoning, Corporate Recruiter op 06-31902156. Schriftelijke sollicitaties, cv en motivatiebrief kun je sturen naar vacatures@malmberg.nl