Controller Accounting Services

Het Accounting Services team is een integraal onderdeel van de Sanoma Group Finance Control en biedt accounting diensten aan Sanoma’s Learning en Media divisie. Het team streeft naar een hoge kwaliteit dienstverlening en genereert toegevoegde waarde door een end-to-end werkwijze. Ze zijn de vraagbaak voor alle accounting-gerelateerde vraagstukken.

De gehele Finance organisatie bevindt zich in een uitdagende transformatie. Dit betekent onder andere dat nieuwe systemen worden geïmplementeerd en de teams worden hervormd. Zo worden bepaalde accounting activiteiten geïnsourced die momenteel in India worden uitgevoerd.

Deze transitie resulteert in een accounting team waar continue verbetering in het DNA zit. De cultuur van Sanoma is dynamisch, dus ze zijn op zoek naar gedreven individuelen met een positieve mindset die niet bang zijn om ownership te tonen en zelfstandig beslissingen te nemen. 

We zijn op zoek naar een nieuwe collega in de rol van:

Controller Accounting Services (Sanoma Learning BeNe)

Wat ga je doen in de rol van Controller Accounting Services?
In deze functie ben je verantwoordelijke voor de maandelijkse accountingwerkzaamheden van Sanoma’s Learning divisies die onderdeel zijn van Malmberg Group (NL) en Uitgeverij VAN IN (BE). Je zal een senior positie innemen in het Group Accounting team van Sanoma Learning BeNe. De maandelijkse accounting werkzaamheden resulteren in het soepel maandafsluitingsproces, waardoor tijdige en accurate reporting plaats kan vinden in HFM.

Hiernaast zorg je voor boekhoudkundige aansluiting en vaste controles. Je ondersteunt het Tax team middels berekeningen en maandelijkse Btw-aangiftes. Je bereid de jaarrekening en andere lokale verslaglegging voor en coördineert het audit-proces.

Je krijgt de mooie kans om deel te nemen aan interessante M&A- en implementatieprojecten. Je speelt een centrale rol in de continue verbetering van lokale accounting, tax & reporting processen. De Manager Accounting Services ondersteunt jou in je werkzaamheden en je werkt nauw samen met diverse stakeholders uit de business en de andere finance teams..

Wat zien wij graag terug in onze nieuwe collega?

Je hebt sterke Excel-skills en weet hoe je financiële systemen moet optimaliseren. Je zoekt daarbij continu naar verbetering van dagelijkse taken en processen. Vanwege de snelle groei en veranderingen waar de organisatie in zit, is het belangrijk dat je je snel weet aan te passen aan die nieuwe processen en tools. Om succesvol te zijn in deze functie, is het belangrijk dat je voldoet aan de volgende eisen:

  • Minimaal een afgeronde Bacheloropleiding in de richting van Accounting en/of Finance;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in accounting of audit binnen een internationale organisatie;
  • Brede kennis van lokale wet- en regelgeving en belastingregels, basale IFRS-kennis is een pré;
  • Recente werkervaring met SAP;
  • HFM kennis & ervaring is een voordeel, maar geen must-have;
  • Sterke analytische en data-optimalisatie skills;
  • Sterke communicatie skills in het Nederlands en Engels;
  • Uitstekend in staat om samen te werken met collega’s van diverse culturen en stabiele werkrelaties op te bouwen.

Wat bieden wij jou?
Werken bij Sanoma Learning betekent werken voor een organisatie die gedreven is om elke dag een bijdrage te leveren aan het onderwijs van morgen. Deze drive en passie kenmerkt onze organisatie en werkt aanstekelijk! In praktische zin bieden wij jou:

  • Een jaarcontract met verlenging naar OT met een passend salaris, op basis van opleiding en werkervaring;
  • Een laptop en telefoon van de zaak;
  • Een reiskostenvergoeding;
  • Een eindejaarsuitkering;
  • Een pensioenregeling.

En nu?
Heb je interesse in deze mooie functie binnen Sanoma Learning? Solliciteer dan direct door te klikken op de volgende link naar onze recruitmenttool: https://rekry.oikotie.fi/recruitment/application/o/59170/new/locale/en_US?gtm=1 . Neem met vragen contact op met de verantwoordelijke recruiter, Ilkka Suhonen, via ilkka.1.suhonen@sanoma.com!