Search

Alles over bestellen, leveren en facturen

Veelgestelde vragen over bestellen, leveren en facturen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen voor mijn studenten?

Het is niet mogelijk om via de docentenwebshop licenties voor studenten te bestellen.
Geef deze bestelling telefonisch of per mail door.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Je kunt via onze webshop een bestelling plaatsen.

Hoe kan ik namens een buitenlandse school een bestelling plaatsen?

Stuur een mail met de adresgegevens van je school en een overzicht van de artikelen die je wilt bestellen. Je kunt je bestelling niet via de webshop plaatsen.

Hoe weet ik met welke editie mijn school werkt?

Neem hiervoor contact op met je boekenfondscoördinator op school. Of controleer aan de hand van het ISBN in onze catalogus met welke editie je werkt.

Ik heb een verkeerde bestelling gedaan. Kan ik dit ongedaan maken?

Nee, het is niet mogelijk om je bestelling te annuleren als deze is afgerond via de webshop.
Je kunt de bestelling wel binnen 14 dagen na ontvangst retourneren.

Ik heb mijn boek(en) niet ontvangen.

Controleer eerst of de bestelling niet door een collega is aangenomen en of je het juiste schooladres hebt opgegeven. Het adres vind je terug in de bestelbevestiging.

Is de bestelling niet aangekomen?
Neem dan contact op met onze klantenservice. Vermeld in je e-mail het referentienummer van je bestelling of houd deze bij de hand wanneer je telefonisch contact opneemt.

Ik heb mijn licentie niet ontvangen.

Het komt regelmatig voor dat e-mails van Malmberg in de spambox belanden. Controleer eerst je spambox.

Heb je geen e-mail ontvangen?
Neem dan contact op met onze klantenservice. Vermeld in je e-mail het referentienummer van je bestelling of houd deze bij de hand wanneer je telefonisch contact opneemt.

Kan ik als particulier rechtstreeks bij Malmberg bestellen?

Nee, particulieren kunnen alleen terecht bij een schoolboekhandel. Alleen studenten kunnen een bestelling plaatsen via de studentenwebshop.

Kan ik een ander factuuradres opgeven?

Nee, we sturen de factuur altijd per post naar de financiële administratie van je school. De betaling loopt altijd via je school.

Wil je zelf betalen? Dan kun je dit met de financiële administratie van je school bespreken.

Kan ik een buitenlands afleveradres opgeven?

Nee, bestellingen via de webshop leveren we alleen af op een Nederlands schooladres.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Ja, dat kan als je werkzaam bent op meerdere locaties, kun je dit aangeven in je ASSU-account.
Je kunt dan bij het afronden van je bestelling kiezen uit de verschillende schoollocaties.

Wij leveren niet op privéadressen, ook niet tijdens schoolvakanties.

Kan ik ook bestellingen van gebruikersexemplaren plaatsen voor mijn collega's?

Ja, per artikel ontvang je 1 gebruikersexemplaar met 85% gebruikerskorting. Wanneer je ook voor je collega’s gebruikersexemplaren wilt aanvragen, moet je in de webshop de namen doorgeven van je collega’s.

Je kunt maximaal 7 gebruikersexemplaren via de webshop bestellen.

Wat is een ISBN of EAN en waar kan ik dat vinden?

Een ISBN of EAN is een uniek nummer dat aan elk uitgegeven boek en licentie wordt toegekend. Je kun het nummer vinden op de achterzijde of op één van de eerste bladzijden van een boek.

Voorbeeld ISBN: 978-90-345-8308-6

Voorbeeld EAN: 9789034583086

Toon alle gestelde vragen

Ik heb maar een gedeelte van mijn bestelling ontvangen.

Boeken die op voorraad zijn, versturen we direct. Maar soms komt het voor dat we enkele artikelen later versturen.

Neem hierover contact op met de klantenservice. Vermeld in je e-mail het leveringsnummer van je bestelling of houd deze bij de hand wanneer je telefonisch contact opneemt. Het leveringsnummer staat op de pakbon.

Kan ik een buitenlands afleveradres opgeven?

Nee, bestellingen via de webshop leveren we alleen af op een Nederlands schooladres.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Ja, dat kan als je werkzaam bent op meerdere locaties, kun je dit aangeven in je ASSU-account.
Je kunt dan bij het afronden van je bestelling kiezen uit de verschillende schoollocaties.

Wij leveren niet op privéadressen, ook niet tijdens schoolvakanties.

Kunnen jullie mijn bestelling met spoed bezorgen?

Nee, het is niet mogelijk om een bestelling met spoed te bezorgen. De levertijd is 2 tot 5 werkdagen.

Leveren jullie tijdens vakantieperiodes?

Nee, tijdens de vakantieperiodes leveren wij geen pakketten af.
Het gebeurt regelmatig dat in de vakantieperiode bestellingen niet aankomen.

Je bestelling wordt in de week voordat de scholen beginnen afgeleverd op het schooladres. Licenties worden wel tijdens de vakanties verstuurd.

Wat is de levertijd?

Voor boeken is de gemiddelde levertijd 2 tot 5 werkdagen, afhankelijk van de voorraad van het artikel.
Je ontvangt een e-mail met instructies om de licentie te activeren.
Voor de zomervakantie is de gemiddelde levertijd 5 tot 7 werkdagen voor boeken.

Toon alle gestelde vragen

Ik heb een beschadigde levering ontvangen. Kan ik deze retourneren?

Ik heb een beschadigde levering ontvangen. Kan ik deze retourneren?

Ja, je mag een bestelling binnen 2 weken retourneren.
Hiervoor moet je een retourbon aanvragen. Zonder retourbon kunnen wij je retourzending niet verwerken. Stuur hiervoor een e-mail met het referentienummer van je bestelling en geef aan welke artikelen je wilt retourneren. Gaat het om een bestelling bij een schoolboekhandel? Neem dan contact op met de boekhandel.

Ik heb een boek of licentie bij een schoolboekhandel besteld, kan ik deze ook bij jullie retourneren?

Ik heb een boek of licentie bij een schoolboekhandel besteld, kan ik deze ook bij jullie retourneren?

Nee, dit is niet mogelijk.
Daarvoor moet je contact opnemen met de boekhandel waar je de boeken hebt besteld. De retourvoorwaarden van de schoolboekhandel zijn dan leidend.

Ik heb een misdruk ontvangen. Kan ik deze retourneren?

Ik heb een misdruk ontvangen. Kan ik deze retourneren?

Wanneer je constateert dat je een misdruk hebt ontvangen, stuur dan een e-mail naar onze klantenservice. Geef aan wat het ISBN-nummer van het boek is en op welke bladzijden er fouten staan.

Dit kan alleen als de boeken rechtstreeks bij Malmberg zijn besteld. Heb je de artikelen bij een schoolboekhandel besteld? Neem dan contact op met de betreffende schoolboekhandel.

Ik heb een verkeerd boek besteld. Kan ik deze retourneren?

Ik heb een verkeerd boek besteld. Kan ik deze retourneren?

Bestellingen met gebruikerskorting (85%) mag je niet retourneren. Alle overige artikelen mag je binnen 2 weken retourneren.

Stuur een e-mail met het referentienummer van je bestelling en geef aan welke artikelen je wilt retourneren.

Ik heb een verkeerde levering ontvangen. Kan ik deze retourneren?

Ik heb een verkeerde levering ontvangen. Kan ik deze retourneren?

Ja, je kunt een bestelling binnen 2 weken retourneren als je verkeerde artikelen hebt ontvangen.

Hiervoor moet je een retourbon aanvragen. Zonder retourbon kunnen wij je retourzending niet verwerken. Stuur een e-mail met het referentienummer van je bestelling en geef aan welke artikelen je wilt retourneren.

Gaat het om een bestelling bij een schoolboekhandel? Neem dan contact op met de boekhandel.

Ik heb een verkeerde licentie besteld of ontvangen. Kan ik deze retourneren?

Ik heb een verkeerde licentie besteld of ontvangen. Kan ik deze retourneren?

Ja, je mag binnen 2 weken een bestelling retourneren.

Stuur hiervoor een e-mail waarin je het referentienummer van je bestelling vermeldt en geef aan welke licenties je wilt retourneren.

Ik heb te veel boeken besteld. Kan ik deze (deels) retourneren?

Ik heb te veel boeken besteld. Kan ik deze (deels) retourneren?

Ja, je mag je bestelling binnen 2 weken retourneren. Hiervoor moet je een retourbon aanvragen. Zonder retourbon kunnen wij je retourzending niet verwerken. Stuur een e-mail met het referentienummer van je bestelling en geef aan welke artikelen je wilt retourneren.

Gaat het om een bestelling bij een schoolboekhandel? Neem dan contact op met de boekhandel.

Ik heb teveel licenties besteld. Kan ik deze retourneren?

Ik heb teveel licenties besteld. Kan ik deze retourneren?

Ja, je mag een bestelling binnen 2 weken retourneren.
Stuur een e-mail met het referentienummer van je bestelling en geef aan welke licenties je wilt retourneren.

Toon alle gestelde vragen

Hoe kan ik een ASSU-account aanmaken?

Daarvoor moet je je eerst registreren bij ASSU.

Ik ben mijn wachtwoord voor de webshop vergeten.

Als je een bestelling wilt afronden, moet je inloggen met je ASSU-gegevens.
Op die pagina kun je ook een nieuw wachtwoord aanvragen.

Ik probeer beoordelingsmaterialen aan te vragen, maar mijn e-mailadres wordt niet herkend.

Probeer een ander e-mailadres.
Het kan zijn dat je bij ASSU met 2 emailadressen staat geregistreerd.

Waarom moet ik met ASSU inloggen?

Ook leerlingen/studenten vinden hun weg via de webshop. Bepaalde materialen zijn niet voor hen bestemd.

Wanneer je een ASSU-account hebt, is dit een controle dat je daadwerkelijk een docent of bijvoorbeeld boekenfondscoördinator bent. ASSU wijst je registratie anders af.
Zo krijgen alleen bevoegden toegang tot het materiaal.

Wat is ASSU?

De ASSU Onderwijsdatabank is een databestand met gegevens van educatieve instellingen, docenten en andere bij het onderwijs betrokken functionarissen.

Wat kan ik met een ASSU-account?

Je krijgt informatie van de aangesloten uitgeverijen over je vakgebied(en). Hiermee kun je - met korting - gebruikers- en beoordelingsexemplaren van leermiddelen aanvragen in de webshops van verschillende uitgeverijen.

Toon alle gestelde vragen

Staat je vraag er niet bij?



Stuur een mail

We antwoorden zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 3 werkdagen.

Mail ons



Bel ons

We zijn er voor je op werkdagen van 8.00 - 17.00 uur voor vragen over inloggen, storingen en onderhoud. Vanaf 8.30 uur kun je terecht voor andere vragen

Bel ons op 073 628 8788



Twitter

We zijn online op werkdagen van 8.00 - 17.00 uur.

@malmberghelpt