Checklist bij een nieuwe methode
Een weloverwogen keuze
Bij het kiezen van een nieuwe lesmethode ga je ongetwijfeld zorgvuldig te werk. Natuurlijk heb je als docent de meeste invloed op het verloop en resultaat van je lessen. De lesmethode is hierbij voor veel docenten een belangrijk instrument. Genoeg redenen dus om bij het kiezen van een nieuwe lesmethode gestructureerd te werk te gaan. Deze checklist helpt jou en je collega’s om tot een weloverwogen keuze te komen.
Zo werkt de checklist
Bepaal samen met je collega’s welke lesmethodes jullie met elkaar willen vergelijken. Vraag voor deze methodes beoordelingsmateriaal aan. Bepaal welke aspecten voor jullie belangrijk zijn en beoordeel alle methodes hierop door een cijfer te geven. Je beoordeelt iedere methode op een vierpuntsschaal:
1: Slecht
2: Onvoldoende
3: Voldoende
4: Goed
n.v.t: Niet van toepassing
In de checklist kun je het gewenste cijfer aanvinken.
Veel succes bij het kiezen van jullie nieuwe methode!
