Gelukskoffer: Lessen in persoonlijke ontwikkeling

Gelukskoffer: Lessen in persoonlijke ontwikkeling

Gelukskoffer is een sociaal-emotionele lesmethode voor het basisonderwijs, gebaseerd op wetenschappelijke inzichten vanuit de positieve psychologie. Gelukskoffer is een thematisch opgebouwde methode voor groep 1 t/m 8. De methode vergroot het zelfvertrouwen van kinderen en zorgt voor een betere sfeer in de klas.

Gelukskoffer: Lessen in persoonlijke ontwikkeling

Malmberg neemt Gelukskoffer over

Malmberg heeft de methode Gelukskoffer overgenomen. Gelukskoffer is een sociaal-emotionele lesmethode voor het basisonderwijs, gebaseerd op wetenschappelijke inzichten vanuit de positieve psychologie. Met deze mooie aanvulling breiden we ons onderwijsaanbod verder uit, zodat leerlingen in alle opzichten het beste uit zichzelf kunnen halen: met zowel kennisvakken, als lessen in persoonlijke ontwikkeling.

Lees het persbericht

Gelukskoffer in het kort

De doelstelling van Gelukskoffer is kinderen op jonge leeftijd inzicht te geven in het praktisch herkennen en ontwikkelen van geluk waardoor zij een stevige basis meekrijgen voor de toekomst.

Gelukskoffer investeert in jong eigenaarschap en het welzijn van kinderen. Kinderen die in zichzelf geloven zijn in staat om niet alleen verantwoordelijkheid te nemen voor zichzelf, maar ook voor de ander.

Onderzoek laat zien dat kinderen na de lessen een positiever zelfbeeld en een sterk verbeterde sociale omgang hebben.

Meer over Gelukskoffer

Juist nu urgent: door OC&W erkende interventie

We zien dat scholen momenteel worstelen met zowel leer- als zogenaamde ‘leefachterstanden’ bij leerlingen. Wij vinden het daarom essentieel om lessen in persoonlijke ontwikkeling aan te bieden. Scholen zoeken naar oplossingen om leerlingen extra te begeleiden op achterstanden die zijn opgelopen door het missen van onder andere de schoolomgeving.

De gevolgen van het uitblijven sociale contacten en het leren van elkaar is steeds meer zichtbaar en niet zomaar opgelost met extra bijlessen. De bewustwording groeit, n.a.v. de pandemie, dat sociaal-emotionele welbevinden ‘op orde’ moet zijn voordat je aan leerachterstanden kunt beginnen. Het welzijn van een leerling krijgt steeds meer prioriteit.

Gelukskoffer wordt ondersteund door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

Meimaand Geluksmaand

Met de lente, feestdagen en de warmte van de maand mei is het al een fijne maand. Het is een extra feestelijke maand nu we met trots Gelukskoffer kunnen aanbieden op alle scholen in Nederland. De meimaand is dan ook met recht een geluksmaand! We kunnen, zeker in deze tijd, wel wat extra warmte en geluk gebruiken. Als je geluk voelt, kom je verder. Als je geluk ervaart, kun je het doorgeven. En dat is wat we doen!

Geluk geven we door

Bekijk de video van oprichtster Clara den Boer.

Hoe het begon

Waar word je gelukkig van? Wat drijft jou? Wie ben je? Het lijkt simpel, maar de meeste volwassenen vinden het lastig deze vragen te beantwoorden.

Clara den Boer, psychologe en bedrijfskundige, ontwikkelt en geeft leiderschapstrainingen in het bedrijfsleven. Toen haar oudste zoon in groep 7 zat, realiseerde zij zich hoe waardevol het zou zijn als je al op jonge leeftijd leert over persoonlijk leiderschap, waar je gelukkig van wordt en wie je bent. En dat geluk net zoals taal en rekenen een vak op school is.

Samen met Anke Appel-den Boer startte zij 10 jaar geleden met teams van kinderen, psychologen, leerkrachten en directies met het ontwikkelen van de methode Gelukskoffer, gebaseerd op de positieve psychologie. Inmiddels is Gelukskoffer een schoolbrede methode die al meer dan 80.000 kinderen heeft bereikt.

Meer weten?

Meer informatie over Gelukskoffer en bestelinformatie vind je op de website.

www.gelukskoffer.nl


Heb je vragen? Neem contact op met Anke Appel-den Boer: (06) 50 277 543, anke@gelukskoffer.nl.