Search

Moeiteloos differentiëren

.

Logisch gevolg

Argus Clou maakt differentiëren heel makkelijk. Het gaat bijna automatisch. De mogelijkheden in groep 5-8 zijn steeds een logisch gevolg van de les en de resultaten per kind. Zo geef je moeiteloos onderwijs op maat.

Verlengde instructie

In de basislessen 1, 2 en 4 geef je bij het oefenen van nieuwe lesstof verlengde instructie aan de kinderen die dit nodig hebben. Hiervoor staan duidelijke aanwijzingen in de handleiding.

C-vragen

De c-vragen in les 1, 2 en 4 zijn verdiepende vragen. Alle kinderen kunnen deze opdrachten in principe maken. Maar jij bepaalt of je ze inzet voor iedereen, of gebruikt voor tempodifferentiatie.

Verdieping en verwerking in les 3 en 5

Bij aardrijkskunde en geschiedenis kun je de creatieve routes van les 3 en 5 ook als verdieping inzetten na de puzzelroute. Of je werkt andersom: eerst creatief, dan puzzelen. Bij natuur en techniek zijn er in les 3 en 5 twee routes om dezelfde lesstof te verwerken. Een beschrijvende lesvorm of een practicum.

Plus-topografie

Argus Clou Aardrijkskunde bevat veel basistopografie, maar heeft ook extra stof voor betere of snellere leerlingen. Deze plus-topografie biedt 25% extra namen en kun je inzetten voor tempo- of niveaudifferentiatie. Voor nog meer oefening is ook een apart topografie-softwareprogramma verkrijgbaar.

Meer didactiek en organisatie