WIG-headerbeeld-650x440

De wereld in getallen

De wereld in getallen geeft jou overzicht, gemak en maximale ondersteuning. Met een vaste structuur en volop ruimte voor zelfstandig werken, haal je het beste uit ieder kind.

  • Ondersteuning bij elke les
  • Duidelijke opbouw in leerlijnen en lessen
  • Geeft rekenen en wiskunde betekenis

Het beoordelingsmateriaal wordt momenteel aangepast ivm nog betere aansluiting op de geactualiseerde SLO-kerndoelen. Vanaf november kun je deze weer aanvragen.

De drie belangrijkste redenen om voor De wereld in getallen te kiezen

trophy

Ondersteuning bij elke les

Start elke rekenles met rust en houvast. De wereld in getallen biedt een duidelijke, overzichtelijke aanpak met dagelijkse instructie via een direct toepasbare, stapsgewijze handleiding. Werk je (deels) digitaal, dan houd je eenvoudig grip met een efficiënt en gebruiksvriendelijk dashboard. Zo kun jij focussen op goed lesgeven en zien kinderen precies wat ze moeten doen.

trophy

Duidelijke opbouw in leerlijnen en lessen

Je werkt met een helder, haalbaar programma: 36 lesweken, verdeeld over 9 blokken van 4 weken. Elke week staat één rekendomein centraal; per week werk je aan twee doelen (1 doel per les). In de vierde week heb je ruimte om te remediëren, herhalen en verrijken. Dat geeft structuur voor jou én continuïteit voor je klas.
trophy

Geeft rekenen en wiskunde betekenis

Rekenen is overal. Elk nieuw lesdoel start in een herkenbare, realistische context en sluit aan bij de belevingswereld van kinderen. Aan het eind van elk blok dagen de Eureka-lessen de kinderen uit om samen te ontdekken, overleggen en nadenken - zo groeit hun wiskundige attitude.

Bekijk de brochure

In deze informatiebrochure maak je kennis met de methode De wereld in getallen. Je krijgt hiermee een uitgebreide indruk van:

  • Didactiek en organisatie
  • De verschillende werkwijzen: op papier, digitaal of een combi van beide
  • De materialen van De wereld in getallen, met veel voorbeeldpagina's en -schermen.

Brochure_WIG

Duik dieper in De wereld in getallen

Klik op één van de tabs hieronder om meer te lezen over dat onderwerp.

Inhoud

⚠️ Editor Preview: FAQ Accordion Start - Place your content after this marker

Rekenen in je eigen belevingswereld

Rekenen is overal en De wereld in getallen laat dat zien. In herkenbare, realistische contexten ontdekken kinderen waarom een vaardigheid ertoe doet. Dat versterkt hun intrinsieke motivatie en eigenaarschap. Nieuwe lesdoelen worden betekenisvol geïntroduceerd met opdrachten en voorbeelden uit hun leefwereld; waar passend ondersteund met beeld. Zo blijft rekenen niet alleen een vak op school, maar iets dat ze herkennen in het dagelijks leven. “Oh, dáárom leer ik dit!”

Leerlijnen

De leerlijnen in De wereld in getallen zijn volledig doorontwikkeld naar aanleiding van gebruikerservaringen van vorige edities en de nieuwste didactische inzichten. Bovendien zijn de leerlijnen getoetst aan de geactualiseerde kerndoelen van SLO (2025).

Automatiseren met de rekenmuur

Leren rekenen is een bouwwerk: eerst leg je een stevig fundament, daarna bouw je verder. Ontbreekt er een steen, dan wordt het bouwwerk wankel. Voor een solide basis is het niet genoeg om het juiste antwoord te kennen; kinderen moeten het ook vlot kunnen geven. In rekenonderzoek heet dit Power en Speed. Power is de fase vóór het automatiseren: pas wanneer een vaardigheid beheerst is, ga je op tempo oefenen.

In De wereld in getallen is er structureel veel aandacht voor Power en Speed. Dat betekent: vaak en veel oefenen. In de weektaak werken kinderen aan het onderhoud (Power) en het automatiseren (Speed) van basisvaardigheden. De oefenstof op de pagina’s Speed kan worden vervangen of aangevuld met rekenspellen.

De basisvaardigheden voor Speed zijn geordend in zogenoemde rekendrempels. Voor De wereld in getallen is een eigen versie van deze rekendrempels en bouwstenen ontwikkeld. Deze drempels en vaardigheden vormen de bouwstenen in de Rekenmuur.

83d76d09-88f0-479d-995b-268610cb4ea7_59793ddd-b106-4e7e-afe0-fe79def7ff2c_De-wereld-in-getallen-rekenmuur-kl
Monitoring en toetsing

De wereld in getallen biedt drie vaste momenten om de rekenvaardigheden van elk kind te volgen: de les Test-je aan het eind van elke basisweek, de bloktoets (in deze editie één toets per blok) en de halfjaarlijkse toets. Daarnaast ondersteunt De wereld in getallen je actief bij het observeren met diverse tools. Alles is gericht op tijdige signalering, zodat je achterstanden en rekenproblemen bij ieder kind zo vroeg mogelijk kunt voorkomen.
Er is een duidelijke koppeling tussen les- en toetsdoelen. De lesdoelen van een blok worden zelfstandig geoefend tijdens de weektaak in het volgende blok en aan het eind van dat volgende blok getoetst. De toetsdoelen zijn dus steeds de lesdoelen van het vorige blok.

Eureka-les

De Eureka-les vormt de gezamenlijke afsluiting van elk blok in De wereld in getallen, duurt ongeveer 45 minuten en heeft zijn eigen lesopbouw.  In deze les werken kinderen op hun eigen niveau – individueel én samen – aan een uitdagend reken-wiskundig vraagstuk dat uitnodigt tot verwondering, ontdekking en verrassing. Zo zetten ze 21e-eeuwse vaardigheden in en versterken ze hun wiskundig denken, met plezier.98b05a3c-e54a-4fa6-b9b7-3a5b2254354d_2efb927b-8da1-486d-8406-355fa192986f_Pluspunt-21e-eeuwse-vaardigheden

Rijke Rekenvraag

De Rijke Rekenvraag zet de hele groep aan tot wiskundig denken. Het is een uitdagende, open vraag geschikt voor ieder niveau: kinderen onderzoeken, experimenteren en werken samen, zonder directe instructie. In de nabespreking verwoorden ze hun aanpak en begrippen, leren van en met elkaar en versterken zo hun wiskundige attitude.


Spelenderwijs rekenen

Veel kinderen hebben bij het inoefenen van rekenvaardigheden baat bij variatie. Daarom biedt De wereld in getallen verschillende werkvormen. Kies naast het werkboek en de software bijvoorbeeld voor opgaven in spelvorm, laat kinderen regelmatig handelend aan een rekendoel werken of verwerk het rekendoel in een beweegactiviteit.

 bcb73258-5726-45e3-a05b-7802522b2f64_fcce6c21-b3e5-4f1a-aa5a-230eda28f07e_WIG_katern spelenderwijs_250De katernen Spelenderwijs rekenen ondersteunen je met volledig uitgewerkte suggesties die nauw aansluiten bij de doelen en didactiek van De wereld in getallen.

  • Groep 3 t/m 5: één katern per blok.
  • Groep 6 t/m 8: twee katernen per blok — één voor de domeinen Speed en Bewegen, en één voor Breuken, Procenten (vanaf groep 7), Meten en Meetkunde.

Bij lessen waarvoor dit relevant is, geeft de blokhandleiding een suggestie om spelenderwijs aan de slag te gaan met een lesonderdeel of een taak uit het Takenboek (groep 3 t/m 5). Voorin vind je bovendien suggesties voor buitenspelen en spelen in de hoeken.

Zo bepaal je zelf of je spelenderwijs werkt aan een doel en wanneer en hoe je dat doet.

Nieuw: digitaal Vrij oefenen

Met de nieuwe optie Vrij oefenen in Bingel gaan kinderen zelfstandig aan de slag. Per leerdoel automatiseren en memoriseren ze bouwstenen uit de Rekenmuur. Vrij oefenen staat op zichzelf: de resultaten hebben geen effect op andere taken in Bingel.

Rekenwoordenschat

Er is in de methode veel aandacht voor de ontwikkeling van reken-wiskundetaal. Zo leren kinderen rekenhandelingen verwoorden bij de Eureka-lessen en Rijke Rekenvraag en staat er voor jou in de blokhandleiding bij elke les aangegeven welke rekenwoordenschat belangrijk is.

FAQ Accordion End - 1

Didactiek

⚠️ Editor Preview: FAQ Accordion Start - Place your content after this marker

Eén doel per les, één domein per week

Elke les draait om één lesdoel. In de eerste les van de week wordt het nieuwe doel geïntroduceerd, geef je instructie en gaan de kinderen aan de slag met de verwerking. In de tweede les werken ze zelfstandiger aan hetzelfde doel, eventueel met een accentverschuiving of verdieping. In de daaropvolgende twee lessen volgt een nieuw doel binnen hetzelfde domein. Zo werk je met maximaal twee doelen per week.

5cb996b8-1078-4349-91e3-7e2f8c20f689_1cf134f6-6cc0-4ebc-b966-264bc85f620d_drieslagmodel
dafcfd7f-f9f1-44b2-b8fd-6709efae8acd_dc741974-9f2c-4eae-95a8-b2ed772524ac_hoofdfasenmodel-550
Integratie modellen protocol ERWD

De wereld in getallen helpt jou als leerkracht om via observatie de onderwijsbehoeften van kinderen snel en helder in kaart te brengen. Zo voorkom je op tijd hiaten en komen sterke rekenaars snel in beeld. Dit maakt passend rekenonderwijs voor ieder kind haalbaar.

Instructiemodellen

Bij nieuwe leerstof volgt De wereld in getallen het directe-instructiemodel (IGDI-model: interactieve, gedifferentieerde, directe instructie). Deze lessen richten zich altijd op de onderste as van het drieslagmodel: uitvoeren. Jij reikt de strategie aan, doet voor of denkt hardop na. Kinderen leren zo om sommen efficiënt uit te rekenen. 
De overige lessen volgen een model voor geleide interactie. Kinderen maken dan zelfstandig de eerste opgave en worden uitgedaagd om na te denken over een rekenprobleem. Ze leren door de vragen die jij stelt tijdens de klassikale nabespreking en door het voorbeeld op het bord. Zelfstandig nadenken is hierbij een belangrijke leervaardigheid. Die komt vooral aan bod in lessen die gericht zijn op betekenis verlenen en reflecteren: de schuine assen van het drieslagmodel.

Projectlessen meten en meetkunde

Elke derde week van een blok staat in het teken van meten en meetkunde. In deze week vindt een projectles plaats: een les waarin ervaren, verklaren en verbinden centraal staan. De kinderen verkennen de wereld, onderzoeken en ontdekken, en werken samen. De kennis die zij hierbij opdoen vormt de basis voor latere doelen binnen dit domein.

Strategieën

Elk kind start met de basisstrategie. Pas als het kind de basisstrategie volledig beheerst kan het met een variastrategie aan de slag. De strategie van de les wordt in het onderdeel Hulp aan de kinderen toegelicht.

Opbrengstgericht werken

Jouw observaties en kennis van elk kind bepalen de didactische keuzes die je maakt. Met de observatiepunten bij elke les, het lesonderdeel Test-je en de toetsmomenten heb je snel zicht op de vorderingen van de kinderen. Ook de adaptieve technologie in Bingel helpt je hierbij. En omdat De wereld in getallen kinderen eigenaar maakt van hun eigen leerproces, hebben ze zelf ook grip en zicht op hun individuele leerontwikkeling.

Blokvoorbereiding en observatie

Aan het begin van elk blok controleer je de basisvereisten om te kunnen starten. Op basis daarvan kun je per leerlijn niveaugroepen indelen. Tijdens het hele blok hanteer je duidelijk geformuleerde observatiepunten voor begrip en procedureontwikkeling: begrijpen de kinderen het en kunnen zij de som oplossen?

Elke week optimaal inzicht

In De wereld in getallen meet je het leerproces niet alleen tijdens de formele toetsmomenten, maar óók aan het eind van elke basisweek (week 1-2-3) van elk blok. Op vrijdag laten de kinderen zien in hoeverre ze de doelen van die week beheersen. Zo zit je dicht op de voortgang per kind en kun je snel bijsturen waar nodig. Bovendien vergroot deze werkwijze het eigenaarschap van kinderen. De score samen met jouw observaties bepaalt het startniveau in week 4, waarin je gericht remediëert, herhaalt of verrijkt.

Eigenaar van het leerproces

In De wereld in getallen staat eigenaarschap centraal: kinderen krijgen grip en zicht op hun eigen leerontwikkeling. De methode ondersteunt dit eigenaarschap op verschillende manieren.

Elke rekenles draait om één doel. Dat doel staat mét succescriteria in kindertaal in het leerlingmateriaal.

  • Elk nieuw doel start met een korte blik op de leerlijn.
  • In les 5, 10 en 15 geven kinderen aan in hoeverre zij het doel beheersen.
  • In les 14 geven kinderen aan of zij klaar zijn voor de toets.

FAQ Accordion End - 2

Kerndoelen

⚠️ Editor Preview: FAQ Accordion Start - Place your content after this marker

De wereld in getallen en de nieuwe kerndoelen

Wist je dat De wereld in getallen nú al aansluit op de geactualiseerde SLO kerndoelen (april 2025)? Om bepaalde kerndoelen nóg meer aandacht te geven, voeren we vanaf schooljaar 2026-2027 een aantal mooie  vernieuwingen door. Voor jou betekent dit zekerheid van goed rekenonderwijs dat exact aansluit op de kerndoelen. 

Als je De wereld in getallen al gebruikt betekent dit dus dat je geen intensief oriëntatieproces nodig hebt. De veranderingen in schooljaar 2026-2027 in hoe je met de methode werkt zijn minimaal, de didactiek blijft precies zoals je vanuit ons gewend bent.

Download hier een handige folder rondom De wereld in getallen & de nieuwe kerndoelen.

Drie domeinen SLO kerndoelen

Benieuwd hoe de geactualiseerde SLO-kerndoelen tot uiting komen in De wereld in getallen? Speciaal hiervoor hebben we een uitgebreid kerndoelendocument samengesteld. Je leest hoe De wereld in getallen aansluiting biedt op de drie domeinen waar de kerndoelen onder vallen:

  • Wiskundige concepten
  • Wiskundige denk-werkwijzen
  • Wiskunde en de wereld

Lees meer over de invoering van de kerndoelen.

FAQ Accordion End - 3

Organisatie

⚠️ Editor Preview: FAQ Accordion Start - Place your content after this marker

Schooljaarvullend programma

Het jaarprogramma van De wereld in getallen bestaat uit negen blokken van vier weken. Elk blok sluit in de vierde week af met een bloktoets. Daarnaast is er twee keer per jaar een halfjaarlijkse toets.

Organisatie van een les

Elke les in De wereld in getallen heeft dezelfde structuur. Je start met een startopgave die de kinderen zelfstandig maken: herhaling van bekende lesstof om de voorkennis te activeren. Tijdens de instructie introduceer je het nieuwe lesdoel, soms ondersteund met een video die het in een herkenbare, realistische context plaatst. Daarna maken de kinderen de opgaven en reflecteren daarop. Vervolgens gaan zij zelfstandig verder of krijgen zij verlengde instructie. In het tweede deel van de les werken de kinderen aan de weektaak, waarin zij de lesstof van het voorgaande blok onderhouden.2e8e0c78-0c58-42ac-a084-b46959c2fdd5_375d231a-984d-4526-960a-30afd76c98fe_de-wereld-in-getallen-schema-lesopbouw

Organisatie van een blok
  • De eerste drie weken zijn basisweken. In elke basisweek staat één domein centraal. Binnen dat domein worden in week 1 en 2 twee lesdoelen aangeboden en in week 3 één lesdoel. Dit laatste lesdoel komt uit de domeinen Meten en Meetkunde.
  • Aan het eind van elke basisweek testen kinderen zelfstandig of zij de doelen van die week beheersen.
  • In week 3 zien kinderen met Klaar voor de toets? of zij de toetsdoelen beheersen.
  • In week 4 help je kinderen die eerder op bepaalde doelen uitvielen; de andere kinderen verrijken zich met de opgaven van het Rekenmeer. Op donderdag neem je de bloktoets af. Deze toets gaat over de doelen van het voorgaande blok.
  • Je sluit het blok af met de Eureka-les.
Werken met de weektaak

In elke basisweek werken kinderen vier keer per week aan de weektaak of de Eigen taken. Ze oefenen en onderhouden zelfstandig de lesdoelen uit het voorgaande blok, waarvoor zij de instructie, verwerking en eventueel remediëring al hebben gehad. Dit doen zij op papier in het Takenboek of digitaal met de Eigen taken in Bingel.
Tegelijkertijd is de weektaak bedoeld om basisvaardigheden te automatiseren (Speed). Dankzij de ingebouwde tempodifferentiatie komt ieder kind aan alle opgaven toe. Tijdens de vooruitblik in de blokevaluatie zien de kinderen welke drempels en bouwstenen in de weektaak van het volgende blok aan bod komen.

Combinatiegroepen

Geef je les aan een combinatiegroep? Met De wereld in getallen kun je beide groepen gelijktijdig rekenles geven. Terwijl de ene groep zelfstandig werkt aan de weektaak, geef je de andere groep instructie – en andersom. De startopgave aan het begin van de les creëert ruimte voor een korte uitleg aan de groep die met de weektaak start.

In week 3 van elk blok staan de projectlessen centraal: actieve lessen waarin ervaren, onderzoeken en samenwerken voorop staan. In combinatiegroepen geef je deze les op woensdag aan de laagste groep en op donderdag aan de hoogste groep. De andere groep maakt dan zelfstandig Klaar voor de toets? of werkt aan opdrachten in Bingel.

De Eureka kun je in combinatiegroepen op dezelfde dag aanbieden (ca. 45 minuten). Start de verwondering bij de laagste groep; zij gaan vervolgens aan het puzzelen. Dat geeft jou de tijd om daarna de verwondering bij de andere groep te introduceren. Zo werken beide groepen naast elkaar, ieder op het juiste niveau.

FAQ Accordion End - 4

Differentiatie

⚠️ Editor Preview: FAQ Accordion Start - Place your content after this marker

Niveaus en tempo

De wereld in getallen introduceerde als eerste de niveau-indeling met sterren. Die herkenbare aanduiding vind je terug in de lessen. Binnen de weektaak/Eigen taken differentieer je op tempo: iedereen werkt door, niemand wacht. Zo krijgt ieder kind passende uitdaging en ondersteuning. Je hebt alles in handen om elk kind de aandacht te geven die het verdient—eenvoudig te organiseren binnen je dagelijkse lespraktijk, voor een stevige rekenbasis voor álle kinderen.

Groep 3 t/m 5: zelfde startniveau

In groep 3, 4 en 5 starten kinderen elke les op hetzelfde niveau en kunnen zij toewerken naar het 3-ster-niveau. Hoe ver een kind komt, wordt bepaald door het verwerkingsniveau bij dat doel: snelheid en efficiënt strategiegebruik.

725a3022-4ba4-443b-86ba-03013a1d2dab_8e2cbb94-7459-4eae-bd11-1ed1ac38d91d_Pluspunt-differentiatie-niveausterren

Groep 6 t/m 8: integratie referentieniveaus

Vanaf groep 6 bereidt De wereld in getallen kinderen voor op het behalen van doelen op fundamenteel niveau (F) en streefniveau (S). Groep 6 is een tussenjaar: enkele doelen worden al op F- en S-niveau aangeboden. Het streven is dat alle kinderen aan het eind van groep 6 de S-doelen beheersen.
2899a19d-e14c-44da-91fb-02ea26b288f5_6bd3e45c-3248-4ce6-aa0d-ff0e506f5bb3_Pluspunt-F-S-niveaus 
Vanaf groep 7 hebben de toetsen twee niveaus. Kinderen die werken in het FS-werkboek maken de F-toets; kinderen met het S+-werkboek maken de S-toets. Het FS-werkboek bereidt vooral voor op eindniveau F, met in elke les de mogelijkheid om de instructie en verwerking op S-niveau te doen. In Bingel stel je vanaf groep 6 per kind het niveau in; daarna krijgt het kind automatisch een aanbod op maat.

Sterke en snelle rekenaars

Kinderen laten bij rekenen grote verschillen zien in tempo en niveau. Goede rekenaars profiteren van compacting van de basisstof. In De wereld in getallen zijn twee compactingroutes: Compacting basis voor sterke rekenaars en Compacting plus voor hoogbegaafde rekenaars. Sterke en snelle rekenaars worden uitgedaagd met Denkvragen tijdens de instructie, met verrijkingsstof in RekenXL, en met opgaven met tempo- en lichte niveaudifferentiatie.

 

Passende perspectieven voor zwakke rekenaars

Voor leerroute 2 en 3 geldt dat kinderen pas in het voortgezet onderwijs (rond 14 jaar) niveau 1F behalen. Deze twee leerroutes worden aangeboden in Rekenroute. Rekenroute biedt een kant-en-klaar rekenaanbod met een complete leerlijn voor groep 3 t/m 8, volledig passend bij de doelen van Passende Perspectieven. Je gebruikt Rekenroute gewoon naast De wereld in getallen: de instructie en gehanteerde rekenstrategieën sluiten naadloos aan op de rekendidactiek van De wereld in getallen.

FAQ Accordion End - 5

Doorlopende leerlijn

⚠️ Editor Preview: FAQ Accordion Start - Place your content after this marker

Doorlopende leerlijn

Een stevige rekenbasis vraagt om een doorgaande lijn. Zo sluiten leerlijnen vloeiend op elkaar aan en blijven instructie en lesopbouw voor kinderen herkenbaar. De rekentaal is consistent en de vertaling van didactische modellen naar lespraktijk en werkvormen blijft gelijk, jaar naar jaar.

Een goede basis in groep 1-2 met Rekenplein

De doorgaande lijn vanaf groep 3 is cruciaal, maar de aansluiting vanuit groep 1-2 is net zo belangrijk. Met Rekenplein geef je kinderen in groep 1-2 een stevige rekenstart die naadloos aansluit op De wereld in getallen vanaf groep 3. Doelen die bij de start van groep 3 voorwaardelijk verondersteld worden, komen al in het aanbod van groep 1-2 aan bod. Ook in de lesopzet herken je elementen die vanaf groep 3 structureel terugkeren.


Tegelijkertijd sluit Rekenplein aan bij hoe jonge kinderen zich ontwikkelen en leren: via interactie, handelen en ervaren. (Rollen)spel en spelenderwijs leren spelen daarbij een grote rol. Je werkt met interactieve activiteiten in een (kleine) kring, veel speelleeractiviteiten in de hoeken en opdrachten voor buiten. Zo leren kinderen rekenvaardigheden in betekenisvolle situaties: ze ontdekken, oefenen en passen toe.

Focus op leren rekenen

De leerlijnen in De wereld in getallen zijn opgebouwd volgens het hoofdfasenmodel. In groep 3 starten kinderen met de leerlijnen splitsen en optellen en aftrekken; deze vormen de basis voor de jaren erna. Opzet, methodiek en terminologie keren in elk leerjaar herkenbaar terug binnen iedere leerlijn. Zo blijft de focus liggen op leren rekenen, niet op randzaken.

66e6f905-4089-4995-928c-38e602e515de_schema rekenaanbod WIG5

FAQ Accordion End - 6

webinar_WIG5_400x300

Bekijk het webinar

Laat je bijpraten door de methodespecialisten van Malmberg tijdens het webinar over De wereld in getallen. Aan de hand van heldere voorbeelden en situaties uit de praktijk krijg je een goed beeld van het lesmateriaal en hoe de methode werkt voor jou en je leerlingen.

 

Wist je dat De wereld in getallen nú al aansluit op de geactualiseerde SLO kerndoelen (april 2025)? Om bepaalde kerndoelen nóg meer aandacht te geven, voeren we vanaf schooljaar 2026-2027 een aantal mooie vernieuwingen door, zoals de toevoeging van de Rijke Rekenvraag.


Het webinar duurt ongeveer 25 minuten. Je kunt ook vragen stellen. Deze worden via e-mail beantwoord.

Blader online door de boeken

Benieuwd hoe het lesmateriaal van De wereld in getallen eruitziet? Bekijk dan de bladerboeken hieronder.

 

Let op: Omdat de ontwikkeling van het materiaal dat in 2026-2027 verschijnt nog in volle gang is, zie je hier de bladerboeken van de huidige methode.  
Het kan dus zijn dat wanneer je in 2026-2027 start met deze rekenmethode er bepaalde elementen zijn toegevoegd, of dat de vormgeving net iets anders is.  
 Goed om te weten: in de basis blijft De wereld in getallen zoals het is en daarom kun je het prima uitproberen met dit vertrouwde materiaal.

Katern Spelenderwijs leren rekenen groep 3
Werkboek blok 7 Groep 4
Handleidingkatern blok 7 Groep 4
Opzoekboek Groep 4

Welk pakket je ook kiest, Bingel staat je bij

Kies je voor De wereld in getallen, dan werk je met Bingel: het digitale leerplatform dat naadloos aansluit en integraal onderdeel is van het lesprogramma. Het aanbod in Bingel is ontwikkeld vanuit dezelfde onderwijskundige visie op goed rekenonderwijs.

Oefeningen sluiten zorgvuldig aan op de rekendidactische uitgangspunten van De wereld in getallen. Ook in instructie, Volgen en Analyse herken je die consistente didactiek. Meer weten over het platform Bingel?

trophy-white
Onderwijskwaliteit in lijn met De wereld in getallen
trophy-white
Maatwerk door doordachte adaptiviteit
trophy-white
Grip met handige tools
694e780a-8a70-4f6c-96e1-d0f4d713dd8a_Bingel_500

Probeer De wereld in getallen gratis uit

Vraag het beoordelingspakket aan

De beste manier om de methode te ervaren, is door zelf het lesmateriaal in handen te hebben. Daarnaast kun je alvast inzicht krijgen in wat de digitale leeromgeving allemaal kan. 

Het beoordelingspakket en de proeflicentie worden momenteel aangepast ivm nog betere aansluiting op de geactualiseerde SLO-kerndoelen. Daarom zijn deze tijdelijk niet beschikbaar. Vanaf november kun je deze weer aanvragen.

a4c73bbd-efbc-453c-b946-2dda219fa7f1_ZZ WIG5_800
3deea698-fe67-47d4-8bed-fa4be1de73ab_Proefles WIG_1000

Download de proeflessen

Wil je de methode uitproberen in de klas? Download de proeflessen en neem de kinderen mee in de wereld van rekenen met De wereld in getallen. Je kunt de proeflessen ook combineren met het materiaal uit het beoordelingspakket.

4031_fullimage_bao_sales_1397x800_resize (2)

Maak een afspraak met een methodespecialist en stel al je vragen

Onze methodespecialisten staan voor je klaar op elk moment, wanneer het jou uitkomt. Bel ons of maak eenvoudig een afspraak in onze online agenda. Dan komen we langs bij jou op school en kijken we samen naar de specifieke situatie.

10.000 scholen, 100.000 docenten en 2.000.000 leerlingen vertrouwen dagelijks op Malmberg

Ga je aan de slag met De wereld in getallen?

Kies bewust: welke werkwijze past bij jouw klas?

Met De wereld in getallen beschik je over een uitgebalanceerde mix van gedrukte en digitale leermiddelen. De instructie geef je via het digibord. Hoe de kinderen de leerstof verwerken, automatiseren en oefenen bepaal jij: volledig op papier, volledig digitaal of een combinatie van beide. Per leerjaar kies je een van de drie werkwijzen. Je kunt je keuze elk jaar aanpassen.

beeld_flexibel_LWB_digitaal_170925
fffb01c8-3bca-47d1-9249-611811ba1e7e_Malmberg_BAO_Hulpbijbestellen_700

Hulp bij bestellen

De materialen van De wereld in getallen bestel je via de partners van Malmberg: HeutinkReinders en de Rolf groep. Zij helpen je graag en leveren direct uit voorraad. Ook de softwarelicenties bestel je via je educatieve dienstverlener.
Nog niet zeker wat je nodig hebt? Raadpleeg de bestelwijzer en bekijk de catalogus voor een overzicht van de materialen van De wereld in getallen.

MB_AMBASSADEURS_website_324x324

Wat vinden andere scholen van De wereld in getallen?

Of een methode werkt in de praktijk is natuurlijk het beste te beoordelen vanuit...
de praktijk! Neem daarom contact op met een school in je regio die al werkt met
De wereld in getallen. Zo krijg je een objectief beeld van hun ervaringen met de methode en de service die je van Malmberg kunt verwachten.

bfb5f0ec-acc0-43e2-ba43-dd14e2602ec3_Leerkrachten_200x200

Klaar om met De wereld in getallen te gaan werken?

Vraag alles wat je wilt weten over de benodigde materialen of het starten met de methode, we helpen je graag. Je kunt een vrijblijvende afspraak inplannen met de methodespecialist in jouw regio. Kijk in zijn of haar agenda en plan een afspraak in wanneer het jou uitkomt.

Haal alles uit De wereld in getallen

De beste service bij je methode

Wij zijn blij met jou als klant. Daarom willen we je de beste service en ondersteuning bieden. Voordat het nieuwe schooljaar start, sturen we je een handige checklist toe, zodat je probleemloos aan de slag kunt gaan. Onze klantenservice – beoordeeld met een 9! – staat elke werkdag voor je klaar. Ook kun je de kennisbank raadplegen voor al je vragen. Gedurende het gehele schooljaar sturen we je handige tips & tricks om alles uit je lesmethode te halen en ontwikkelen we lessuggesties bij jouw vak.

4029_fullimage_start schooljaar checklist-2
4030_fullimage_training en webinars-1

Training en webinars

Je wilt alles uit de methode halen. Dat is logisch. Om je hierbij te begeleiden bieden we gedurende het schooljaar diverse trainingen en webinars aan. Kijk in het actuele overzicht welke trainingen en webinars er worden aangeboden.

Onderwijs van Morgen

Hét platform voor de leraar van vandaag. Je leest er niet alleen het beste nieuws over onderwijs, tips en blogs van experts en leraren zoals jij. Maar ook lesideeën en handige materialen bij De wereld in getallen. Haal eruit wat voor jou relevant is!

3968_fullimage_afbeelding methode ovm malmberg

Deelnemen aan ons Scholenpanel

Vind je het belangrijk om mee te denken over ontwikkelingen binnen het onderwijs? Neem dan deel aan het Malmberg Scholenpanel en geef je mening over onderwijsthema’s en over (toekomstige) Malmberg lesmethodes. Het Scholenpanel bestaat uit personen die werkzaam zijn in het onderwijs en die regelmatig meedoen aan (online)onderzoek. De panelleden worden via e-mail uitgenodigd om een korte vragenlijst in te vullen of om een bijeenkomst bij te wonen. Deelname is nooit verplicht.

Jouw methodespecialist

Wil je het optimale uit je lesmethode halen? Ben je op zoek naar digitale vernieuwingen of heb je behoefte aan extra verdiepingen op maat? Maak dan geheel gratis en vrijblijvend een afspraak met jouw eigen methodespecialist.

Neem contact op met de methodespecialist in jouw regio. Je kunt direct een afspraak plannen in zijn of haar agenda.

f98c2481-b32c-4672-a2d0-1a011697f083_54f862cd-6eaa-42a6-869e-788859b70fb0_21MAL010 Checklist Start Schooljaar Icoon Contact 800x400px

Nieuwsberichten