Search

Alles over inloggen en koppelen

basisonderwijs

Veelgestelde vragen over inloggen en koppelen

Kan ik de digitale handleiding ook gebruiken bij methoden of software van andere leveranciers?

We zien onze licentie niet terug in Basispoort

Nee, dat is niet mogelijk. De software en de digitale handleiding zijn zorgvuldig samengesteld en zo ontwikkeld dat deze samen deel uitmaken van een lesmethode. Wij kunnen de kwaliteit van onze lesmethoden niet garanderen wanneer alleen losse onderdelen worden gebruikt en/of onderdelen in combinatie met andere methoden worden gebruikt. Dit is de reden dat we dit ook niet toestaan onder de Licentievoorwaarden.

Ik kan niet inloggen in Bingel

Ik kan niet inloggen in Bingel

Als een leerkracht of leerling inlogt in Bingel (om toegang te krijgen tot de methodesoftware), dan is het goed om te weten dat voor- en achternaam verplichte velden zijn. Zijn deze velden niet gevuld in het leerlingadministratiesysteem (LAS) of in Basispoort, dan krijg je de volgende foutmelding: ”Oeps, je hebt geen toegang tot deze pagina”.


Om succesvol in te loggen is het belangrijk dat je als ICT-coördinator de gegevens van de leerkracht of leerling controleert en indien nodig aanpast in het bronbestand. Er zijn twee mogelijkheden om dit te doen.

  1. Via het leerlingadministratiesysteem (LAS). Het duurt dan maximaal twee dagen voordat inloggen mogelijk is in Bingel.
  2. Rechtstreeks importeren in Basispoort met de XML-maker. Het duurt dan maximaal één dag voordat inloggen mogelijk is in Bingel. Dit heeft te maken met het synchroniseren van de gegevens tussen de verschillende systemen.

    Ik krijg de foutmelding "Oeps, je hebt geen toegang tot deze pagina" als ik op Bingel klik in Basispoort.

    We zien onze licentie niet terug in Basispoort

    Deze melding krijg je als Bingel niet de juiste gebruikersgegevens heeft gekregen vanuit Basispoort.

    Om in te kunnen loggen op Bingel, zijn de velden 'voornaam' en 'achternaam' verplicht. Als deze niet gevuld zijn in Basispoort, kun je niet inloggen op Bingel. Als je deze melding krijgt, controleer dan de gegevens in je Leerlingadministratiesysteem. Als je de gegevens hebt aangepast, duurt het maximaal 2 dagen voordat dit in de Malmbergomgeving wordt overgenomen.

    Werk je voor de invoer van gebruikersgegevens in Basispoort met de XML-maker, dan kun je de aanpassingen daarmee doorvoeren. Een handleiding hiervoor vind je op info.basispoort.nl.

    Hoe koppel ik licenties per kind aan een leerling?

    Hoe koppel ik licenties per kind aan een leerling?

    Ik kan niet inloggen op de webshop van Malmberg

    Je kunt hiervoor je inloggegevens van Mijn Malmberg gebruiken of een Malmberg-account rechtstreeks aanmaken in de webshop.

    Je komt bij het inlogscherm, zodra je in de webshop bij een product op de rode knop bestellen/prijs berekenen klikt.

    Meer informatie

    Ik kan niet inloggen op Mijn Malmberg

    Heb je al een account voor Mijn Malmberg?
    Ja?
    Vraag dan een nieuw wachtwoord aan.
    Nee?
    Schrijf je dan gratis in op Mijn Malmberg.

    Kunnen meerdere kinderen gebruik maken van een licentie per kind?

    Kan ik meerdere kinderen na elkaar koppelen aan een licentie per kind?

    Nee, een licentie per kind wijs je toe aan 1 specifieke leerling. Alleen deze leerling kan en mag de licentie gebruiken. Je kunt een koppeling tussen een leerling en een licentie dus niet opheffen. Het is dus ook niet toegestaan om gebruik te maken van een licentie per kind voor meerdere kinderen na elkaar. 


    Als leerlingen de tablet-app openen, krijgen ze de melding: “Ben je leerling? Als leerling kun je zo niet inloggen, vraag je leerkracht om hulp”

    Als leerlingen de tablet-app openen krijgen ze de melding: “Ben je leerling? Als leerling kun je zo niet inloggen, vraag je leerkracht om hulp”

    Controleer of het juiste Basispoort ID is ingevoerd bij de installatie van de app. Rechtsonder - in de hoek van het scherm - zit een verborgen knop waarmee je de app kunt resetten:

    o Klik een aantal keren achter elkaar rechtsonder in de hoek van het scherm.
    o Het startscherm verschijnt.
    o Nu kun je het Basispoort ID van de school opnieuw invoeren.

    Als de melding blijft:

    o Controleer dan of het juiste IP-adres van de locatie is toegevoegd is aan het Basispoort-beheeraccount van je school.
    o De beheerder (ICT-coördinator) logt in op 'Basispoort beheer' en kiest onder de tab 'Beheer' voor 'IP-adres toevoegen'.

    o Op de volgende pagina zie je vanaf welk IP-adres je werkt en kun je het eventueel via de blauwe button toevoegen.
    o Controleer op deze pagina ook het juiste verbindingstype. Maak je gebruik van meerdere IP-adressen? Zet het verbindingstype dan op: Shared Proxy.

    We zien onze licentie niet terug in Basispoort.

    We zien onze licentie niet terug in Basispoort

    Ziet de beheerder (ICT-coördinator) de methode wel in het lesmateriaaloverzicht van het beheeraccount in Basispoort?

    Nee?
    Neem contact met ons op.

    Ja?
    Controleer dan eerst of de licentie aan de groep gekoppeld is. Als beheerder doe je dit als volgt:

    1. Ga naar het lesmateriaaloverzicht in Basispoort beheer en klik op de methode.

    2. Je komt nu in de Malmberg omgeving.

    3. Ben je naast beheerder ook leerkracht? Klik dan rechtsboven op ‘beheer’.

    4. Klik op de link naar 'schoolgegevens en licenties' en op de volgende pagina in de blauwe balk op 'licenties'.

    5. Zoek de licentie die je aan een groep wilt koppelen en klik daarachter op koppelen.

    6. Op de volgende pagina kun je de groep uit het drop-down-menu selecteren en de licentie toevoegen. Na maximaal een half uur is de software toegankelijk.

    Toon alle gestelde vragen

    Handleidingen

    Wil je uitgebreide informatie over het inloggen en/of beheren van de software? Bekijk dan de handleidingen voor leerkrachten en ict-coördinatoren.

    Naar de handleidingen

    Kom je er niet uit?



    Stuur een mail

    Mail ons



    Bel ons

    We zijn er voor je op werkdagen van 8.00 uur tot 17.00 uur voor vragen over inloggen, storingen en onderhoud. Vanaf 8.30 uur tot 17:00 uur kun je terecht voor andere vragen

    Bel ons op 073 628 8722



    Twitter

    We zijn online op werkdagen van 8.00 - 17.00 uur.

    @malmberghelpt