Leerrevolutie vanuit Malmberg op komst - Adaptief leren

Malmberg werkt aan een leerrevolutie in het onderwijs; adaptief leren gebaseerd op de adaptieve leertechnologie van het toonaangevende bedrijf Knewton, waarmee in april 2014 een strategische samenwerkingsovereenkomst is gesloten.

De adaptieve Engelse grammatica-methode Score! is het eerste resultaat van deze samenwerking en vormt een primeur voor de Nederlandse markt. Niet eerder is een dergelijk educatief programma met de state-of-the-art technologie van Knewton uitgebracht. Engelse grammatica leent zich bij uitstek voor de pilot op adaptief leren: leerlingen overschatten zichzelf op het gebied van de Engelse taal, maar maken relatief veel fouten.
Een betere beheersing van de grammatica kan het taalniveau van de leerling verhogen. Daarbij vinden docenten het vaak lastig om te differentiëren in grammaticaonderwijs en spreekt klassikale uitleg de leerling vaak niet aan en zakt de opgedane kennis weer snel weg.
Met de adaptiviteit van Score! kunnen docenten niet alleen sneller inzichtelijk krijgen wat het daadwerkelijke niveau van de individuele leerling is, ook biedt Score! de docent de mogelijkheid om te differentiëren op leerstijl van de leerling. Malmberg valt onder de Sanoma Groep en deze pilot wordt tevens uitgerold in België en Finland.

Begin maart grootschalige pilot gestart op 20 middelbare scholen

Begin maart zijn 20 middelbare scholen in Nederland gestart met de vooruitstrevende pilot van Malmberg en Knewton op het gebied van adaptief leren. Docenten van leerjaar 1 en 2 krijgen de primeur de innovatieve mogelijkheden van Score! te ervaren: met deze online Engelse grammatica-methode kunnen leerlingen daadwerkelijk adaptief leren. Score! houdt rekening met leerlingkenmerken als niveau en leerstijl.
De pilot duurt drie maanden, waarna een evaluatie plaatsvindt en de ontwikkeling op het gebied van adaptief leren verder wordt uitgerold binnen Malmberg. Gelijktijdig met de pilot starten studenten van de Universiteit van Utrecht een onderzoek naar de werking van de adaptieve technologie en de rol van de docent hierin.

Opzet pilot

Malmberg werkt in deze unieke pilot samen met 20 middelbare scholen door het hele land, wat neerkomt op ruim 1500 leerlingen. Deze vooruitstrevende scholen starten begin maart 2015 en de pilot loopt tot en met eind mei 2015.
Malmberg wil samen met de scholen onderzoeken hoe de meerwaarde van adaptief leren het beste werkt voor de docent in de praktijk. Elke school kan daarom rekenen op een persoonlijke begeleider die nauw contact onderhoudt tijdens de pilotperiode. Daarnaast ondersteunt Malmberg de scholen met uitgebreide documentatie over dataverwerking en privacy.

Alle leerlingen starten met een algemene test, waarbij het kennisniveau van de individuele leerling wordt gemeten. Vanaf dat moment houdt het Knewton systeem bij hoe de leerling zich ontwikkelt en krijgt de leerling de best passende leerstof aangeboden op weg naar een goed leerresultaat. Per leerling zal dit dus verschillen en het sluit aan op het individuele niveau en de persoonlijke leerstijl. De docent heeft continu overzicht en inzicht in de ontwikkeling van de leerling. Score! geeft ook meldingen wanneer een leerling vastloopt op de leerstof.

Nieuwsgierig?

Wilt u meer weten over adaptief leren of over de pilots? Mailt u dan s.v.p. naar score@malmberg.nl

Direct Doen:

Inloggen/activerenInloggen/activeren
Een moment geduld aub...
Uw winkelwagen is nog leeg.