Naut Meander Brandaan: de Uitdaging

In dit filmpje werken de kinderen uit groep 6 aan de Uitdaging ‘Hoe bouw ik een zo hoog mogelijke toren van papier?’. In de Uitdagingen van Naut Meander Brandaan staat telkens 1 taak centraal. In dit filmpje betreft het de taak ‘Denk het uit’.

Bij Denk het uit doorlopen de kinderen de ontwerpcyclus (onderzoeksvraag – verkennen – ontwerpen – uitvoeren – testen en evalueren – presenteren).

In deze opdracht maken ze met de profielen die ze in het thema hebben geleerd een zo hoog mogelijke toren. Ze gebruiken daarbij de vaardigheden waarmee in het thema is geoefend.
• Creatief denken: hoe bouwen we een zo hoog mogelijke toren en met welk profiel.
• Kritisch denken: controle op eisen / ontwerpcriteria (heb ik op alles gelet, moet ik nog iets aanpassen, klopt het wat wij allemaal denken).
• Probleemoplossend vermogen: kunnen schakelen om een beter resultaat te krijgen tijdens het proces.
• Samenwerken: werkt iedereen mee, taken verdelen, hebben we dezelfde doelen.
• Zelfregulering: kinderen moeten binnen de gestelde tijd de Uitdaging uitvoeren. Ze beoordelen zelf het eindproduct en de samenwerking.

Direct doen:

Brochure bekijkenBrochure bekijken
Zichtzending aanvragenZichtzending aanvragen
Proefles downloadenProefles downloaden
Software proberenSoftware proberen
Software bestellenSoftware bestellen
Een moment geduld aub...
Uw winkelwagen is nog leeg.